For halvanden år siden stiftede Heinrich Thomsen mediabureauet Calibrate. Han kom fra en post som CEO for GroupM-bureauet m/Six.
Nu henter han en anden tidligere mediabureau-CEO til bureauet som COO. Det er Claus Enggard, der tilbage i 2004 til 2009 var CEO for mediabureauet Starcom Denmark.
Claus Enggard har også i en årrække været hos GroupM, nemlig hos MEC som client service manager og hos Wavemaker som chief client officer. Senest kommer han fra Carat, hvor han var business partner og inden da var han CEO for JCP i Danmark.
Om baggrunden for at opgradere med en CCO, siger Heinrich Thomsen:
”Vi har oprettet CCO-stillingen, fordi vi har en vækst i antallet af kunder og samtidig har vi en større efterspørgsel fra eksisterende kunder på senior rådgivning og marketing samt forretningssparring.”
Han fortsætter:
”Vi kan mærke en tydelig efterspørgsel efter de værdier og kompetencer, som vi har valgt at bygge Calibrate op omkring – nemlig transparens, uafhængighed og objektiv rådgivning samt en tung faglighed inden for både medie og marketingrådgivning. Claus har en mangeårig erfaring i at håndtere og rådgive danske og nordiske annoncører ud fra netop denne præmis, og er et 1-til-1 match med det, vi gerne vil positionere Calibrate på.”
Om sit skifte siger Claus Enggaard selv:
”Jeg glæder mig virkelig meget til at blive en del af den spændende udvikling, som Heinrich og Calibrate-holdet har gang i. Mit mindset omkring objektiv rådgivning passer perfekt ind i Calibrates DNA og er jo noget, som mange annoncører efterspørger. Dertil får jeg her muligheden for igen at komme helt tæt på kunderne og rådgive helt fra strategi til implementering for at sikre, at bureauet har fokus på kundens forretningsmæssige målsætninger og hele tiden kan bidrage til at udvikle deres forretning.”
Claus Enggaard starter den 1. januar 2022, og dermed kommer Calibrate op på 10 ansatte.