Af Peter Engholm, journalist
Snild (fra v.) Kristoffer Gandsager, Signe Bjerregaard og Pia de Thurah. Foto: Mathilde Schmidt

Kristoffer Gandsager, Signe Bjerregaard og Pia de Thurah er trioen bag Snild, der ikke er et bureau, men et kreativt studio. Det er nyt, men arbejdet er allerede i gang.

Stifterne af det nye Snild forklarer på deres site, hvad ordet betyder: ”opfindsom, dygtig og ligetil. Det er beslægtet med ‘snäll’ – det svenske ord for flink. Og det er alt det, vi gerne vil være”.

Snild er et kreativt studio, og dén betegnelse bliver til gengæld ikke forklaret på sitet. Det bliver det nedenfor.

Bag Snild står 

  • Signe Bjerregaard, creative director – 15 års erfaring fra bureausiden, faglig leder af visuel kommunikation og formidling på Dansk Arkitektur Center og senest partner i design- og strategivirksomheden Andel.
  • Pia de Thurah, design director – godt 12 års erfaring fra bureauer og bl.a. Meyers og Simple Feast som in-house designer. Har senest arbejdet ud fra Californien men er nu tilbage i København. 
  • Kristoffer Gandsager, creative director – mere end 15 års erfaring i bureaubranchen, bl.a. som stifter og creative director i Crispin Porter Bogusky Copenhagen og hos Hjaltelin Stahl, hvor han var creative director.

Hvad er forskellen mellem et bureau og et kreativt studio?

”Et kreativt studio er en tight enhed, en taskforce. Man får, hvad man ser. Det gør os i stand til at danne en fælles enhed med kunden, hvor vi deler viden, tanker og ideer på et tidligere stadie. Det gør processen mere smidig – eller snild, om du vil,” siger Kristoffer Gandsager.

Hvad laver I?

”Vi hjælper med at forme og styre den overordnede brandfortælling. Det gør vi ved at bygge bro mellem både design, kampagner og brand-oplevelser. Og vi samarbejder altid meget tæt med kunden,” siger Kristoffer Gandsager.

Det er der nok også andre, der vil hævde, at de gør …

”Enig. Men der er også mange, der hænger fast i en klassisk bureau-kunde relation. Vi har alle mange års erfaring med at arbejde på den her måde og har gode erfaringer med det. Måden, vi arbejder på, er gennemprøvet. Og vi er allerede i fuld gang med vores første kunder,” siger Kristoffer Gandsager og tilføjer:

”Lige nu sidder vi hos de dygtige og flinke mennesker hos Mensch. Dem arbejder vi også sammen med, når det giver mening. Så at vi kalder os for et ”kreativt studio” er først og fremmest et signal om, at vi ikke er bange for at gøre tingene lidt anderledes.”

Læs mere om Snild her.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club