Tidligere MEC-direktør bliver CEO for Brandhouse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Da MEC og Maxus fusionerede, blev Thomas Nolsøe ikke den fortsættende direktør for det fusionerede bureau. Nu skal han være adm. direktør for Brandhouse.

Brandhouses stifter Stiig Helgens Binggeli har været adm. direktør for bureauet siden han stiftede det i 1991.

Nu tager en ny over og det er Thomas Nolsøe.

Thomas Nolsøe har været adm. dir. i GroupM-bureauet MEC. Da MEX og Maxus i sommers meldte ud, at man fusionerede de to bureauer, var det den adm.direktør for Maxus – Kristian Bæk Mikkelsen – der trak det længste strå og fortsatte som CEO for det fusionerede bureau fra årsskiftet 2017-2018.

Om den nye direktør, siger Stiig Helgens Binggeli:

”Thomas er ikke bare en dygtig leder, han er også en utrolig kompetent strateg med stor erfaring på digitale platforme. Han bliver en klar gevinst for os.”

Han fortsætter:

”Thomas er kundefokuseret og arbejder målrettet med at skabe vækst for de virksomheder, han har rådgivet. For at være leadbureau og fullservice skal kompetencer omkring den digitale kundeoplevelse og kunderejse prioriteres meget højt. Det er en del af bureauets udviklingsstrategi, og forandringen skal starte fra toppen. Det har Thomas stor erfaring med.”

Thomas Nolsøe selv siger om sit nye job:

”Vi skal i højere grad hjælpe de marketingansvarlige med forbrugernes digitale kunderejser og med optimering af medievalget. Jeg selv og Christian Orry Andersen, der er startet som ansvarlig for udvikling på digitale kanaler, er en del af transformationen.”

Det er ikke et farvel til Brandhouse nuværende strategi, fortsætter Thomas Nolsøe:

”Det betyder ikke et farvel til Brandhouse’ grundlæggende arbejde med forbrugerfokus, strategi og kreative koncepter. Men vi ser diskussionen om medieplatforme, SoMe og digitale platforme som en meget større del af vores kunders dagligdag. Det er kompetencer, jeg kender og har arbejdet med hos MEC/Wavemaker.”

Stiig Binggeli fortsætter i direktionen, hvor han skal arbejde med brandingprojekter og forretningsudvikling for udvalgte virksomheder samt arbejde med den overordnede udvikling af Brandhouse Gruppen.

Den tredje i direktionen er Mikkel Elung, der er kreativ direktør.