Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Pengene skal bruges til at markedsføre den danske portal i første omgang i Tyskland og dernæst England eller Frankrig.

Venturefonden Northcap og Vækstfonden investerer tilsammen 15 mio. kr. i den danske tilbudsportal, Colego

Pengene skal bruges til markedsføring af Colego, når de går ind på i første omgang det tyske marked med start i Hamborg og formodentlig derefter Berlin.

Colego fungerer således, at en bruger opretter en opgave, som tilbudsportalen sender videre til firmaer, der er interesserede i at løse opgaven. Mod et beløb kan firmaet få brugerens kontaktoplysninger og kan dermed sende et tilbud til brugeren.

Brugeren får samtidig oplysninger om, hvordan andre brugere har vurderet firmaet.

Til trods for den nylige investering, er Colego allerede i forhandlinger om at få tilført yderligere kapital, for stifter og direktør, Martin Sylvest Lavlund, tror ikke, at de 15 mio. rækker til at gå ind i hele Tyskland og desuden vil han gerne ekspandere endnu mere.

”Jeg tror desværre ikke, at de 15 mio. kr. holder til hele Tyskland. Jeg vil tro, at vi skal ud at køre en runde to i april 2016 og der er vi nok i tre regioner i Tyskland og måske på et nyt internationalt marked. Det kunne være England eller Frankrig,” siger han til avisen.

Han vurderer, at man skal bruge omkring yderligere 55 mio. kr.

Børsen, p. 14

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club