Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Fire år efter salget af bureauerne In2media, Baby og Insilico til it-koncernen KMD vil Tim Frank Andersen have tid til andre projekter.

Nu stopper den næstsidste af stifterne i In2media Group, som i 2017 blev købt af KMD. Det er Tim Frank Andersen. Den anden, Martin Nebelong, blev lige før sommerferien udnævnt til adm. direktør for det, der siden da har heddet Charlie Tango, og som består af de oprindelige bureauer In2media, Baby og Insilico. 

Tim Frank Andersen, der de seneste fire år har haft titel af chief digital officer, stopper for at have tid til sine startup-investeringer, bl.a. Liveshopper, som han har været med til at starte og som han er investor i og bestyrelsesformand for. 

“Jeg har været med herinde på Østerbro siden 2006. De første 11 år som partner og bestyrelsesformand for vores tre bureauer, og de sidste fire år som CDO for Charlie Tango. Men nu er det tid til at prøve en ny konstellation og frigive tid til andre projekter,” siger Tim Frank Andersen.

Han kommer dog stadig til at have sin gang på bureauet, da man har indgået en aftale om, at han skal fortsætte som strategisk rådgiver og sparringspartner for ledelsen.

Det er mere specifikt omkring bureauets forretnings-, salgs- og positioneringsstrategi, han kommer til at bruge sine ressourcer på.

“Jeg er glad for, at vi har fundet en model, der gør os i stand til fortsat at kunne trække på Tims kompetencer. Tim Frank Andersen er en væsentlig stemme i debatten om innovation, digitalisering og forretningsudvikling, og vi ser frem til det fortsatte samarbejde i den nye konstellation,” siger Merete Søby, executive vice president hos KMD og overordnet ansvarlig for datterselskabet i koncernen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club