Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tivoli er blandt Kommunikationsbureauet Københavns kunder. Det er der tre gode grunde til, siger Tivolis vicedirektør, Dorthe Barsøe.

Sammen med Danmarks Indsamlingen og Efterskolerne er Tivoli på kundelisten hos Kommunikationsbureauet København, der er grundlagt af Propaganda McCann-partnerne Sune Bang, Tobias Rosenberg og Olof Stenström. Som bureau betragtet er det et af landets yngste, men relationerne til Tivoli er ældre.

“Tivoli har haft Propaganda som bureau i fire år. Og her har vi haft et fremragende samarbejde med Sune Bang og Olof Stenström. Målene er nået, og grundlæggende er disse samarbejder baseret på resultater og relationerne til personerne i det daglige samarbejde – i modsætning til et logo på huset”, siger Dorthe Barsøe, der er vicedirektør i Tivoli med ansvar for marketing.

Danmarks i særklasse største attraktion har valgt et bureau, der p.t. består af fire personer. Men det er i sig selv også en af grundene.

“Det er 2009, og alle kigger på deres omkostninger. Vi kunne vælge et relativt stort hus med alle kompetencer – og med relativt høje priser, f.eks. på færdiggørelse. Men frem for at vælge en stor maskine, der holder kampklar, så har vi valgt de mennesker, der hidtil har leveret – og som stadig leverer, nu bare i et andet setup – og dermed en anden pris. Det giver os mulighed for at optimere økonomisk, altså bruge af det, de har, og derudover trække på kompetencer udefra, som vi vælger i fællesskab”, siger Dorthe Barsøe.

Selv om bureauet er nyt og setuppet et andet, så føler Dorthe Barsøe ikke, at hun har skiftet bureau – og dén øvelse ville hun umiddelbart svært ved at sætte sig op til.

“På tærsklen til en recession ville valget – i forbindelse med et evt. bureauskift – stå mellem det eksisterende bureau, der ikke bare kender markedet og brandet til bunds, men også forretningsprocesserne, og et nyt, hvor man kaster kortene op – og beder nogle andre om at gøre noget helt andet. Hvad ville være klogest? At vælge et nyt bureau nu synes jeg ville være dødskørsel – jeg foretrækker at samarbejde med personer, der sidder med en viden, som vi kan bygge ovenpå”, siger Dorthe Barsøe.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club