Tivoli på udkig efter nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Samarbejdet med Kommunikationsbureauet København stopper efter fem ”superfede” år.

Jo mere en kunde roser sit afgående bureau, desto mere spændende bliver det at høre begrundelsen for, hvorfor man så i det hele taget skiller sig af med det.

“I en turbulent tid og et udfordrende marked er man ude at røre i alle gryder – herunder at få andre øjne på sin kommunikation. Og efter fem år vil det for mange kunde-bureau relationer ofte være på tide at prøve noget nyt,” siger Dorthe Barsøe, vicedirektør i Tivoli med ansvar for marketing.

Tivolis bureau hed før Propaganda McCann og fra nytår Kommunikationsbureauet København, men det har været de samme folk, som forlystelseshaven har samarbejdet med.

“For Tivoli er det ikke afgørende, hvilket navn der står på bureauets dør, men hvilket team man arbejder bedst sammen med – og som har den forretningsmæssige forståelse og de strategiske kompetencer til at få merget alt det, Tivoli står for, sammen. Det har Sune Bang, Tobias Rosenberg og Olof Stenström leveret til ledelsens yderste tilfredshed, og det har været fem superfede år, men nu vil vi – helt uden drama – finde et nyt bureau,” siger Dorthe Barsøe.

Tivoli har derfor indledt, hvad Dorthe Barsøe betegner som uformelle drøftelser med udvalgte reklamebureauer. Der er ikke umiddelbart planer om at få andre øjne på eksempelvis Tivolis mediabureau (MEC – valgt sidste år) eller DM-bureau (Responsive, der er har været med i tre år).

Hos København er adm. direktør, Sune Bang, ærgerlig – og stolt.

“Vi har bl.a. været med til at lancere en ekstra sæson i form af halloween, der trækker 250.000 besøgende. Koncertsalen er repositioneret, nyt logo lanceret, og årskortsalget er løftet til over 300.000. Som lille bureau er man tæt på kunderne og brænder om muligt endnu mere for arbejdet, så også på dén led er det ærgerligt at stoppe. Men vi har forståelse for Tivolis ønske om at prøve noget nyt efter fem år. Tivoli var med til at give bureauet en god opstart, og nu har vi i den lykkelige situation, at fem nye kunder mere end udfylder det hul, som Tivoli efterlader,” siger Sune Bang.