Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Klap Film får Aarhuskontorets direktør som chef, mens Envision overtager majoriteten i selskabet.

Nogle reklamebureauer har satset meget på inhouse produktions-selskaber, mens andre har satset på at samarbejde med etablerede produktions-selskaber. Men hverken Envision eller Aarhuskontoret har ændret holdning på dette punkt, selvom de nu har købt det lille produktions-selskab, Klap Film.

“Klap Film er bygget op af to mennesker, som vi tror er værd at investere i. Med os i ryggen får de bedre mulighed for at gå efter de store kunder, og vi får adgang til nogle ressourcer, som kan være gode i en dagligdag, hvor film og video fylder mere og mere,” siger Aarhuskontorets adm. dir. Anders Tranæs og fortsætter:

“Men de tre selskaber vil fortsætte helt selvstændigt, og både vi og Envision vil fortsat samarbejde med de produktions-selskaber, der er rigtige til en given opgave.”

Envision har en ejerandel i Aarhuskontoret, så de to er allerede forbundet. Majoriteten i Klap Film overtages af Envision, mens Aarhuskontoret herudover har en andel og de to stiftere af Klap Film, Viktor Sloth og Martin Strandgaard, beholder en andel.

Klap Film flytter ind hos Envision, mens Anders Tranæs overtager ledelsen af selskabet.

“Vi tror på, at kombinationen af to bureauer som vores og et produktions-selskab som Klap Film kan kaste noget spændende af sig. Det er vores udgangspunkt og så må vi se, hvordan det udvikler sig,” siger Anders Tranæs.

Viktor Sloth og Martin Strandgaard er begge kun 25 år, men til trods for deres unge alder har de film og musikvideoer for Red Bull, Microsoft, Nik & Jay og Bestseller på cv’et.

“Vi har brugt alle vores penge de seneste mange år på det nyeste grej, så vi altid kunne være med i den bedste liga. Det har betydet, at vi har spist en del havregrød og sparet på andre ting. Men vi lever og ånder for det her, og vi går ikke på kompromis. Når man ser på vores film, er der en klar linje i det æstetiske, hvor vi blandt andet leger og modellerer med klippeteknikker, hastigheder, farvesætninger, symbolikker – og selvfølgelig musik. Det et to minutters nydelse i en anden verden,” siger Martin Strandgaard.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club