To bureauer bag rebranding af Den Blå Avis

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

DBA skal have ny brandidentitet og nyt logo. Reklamebureauet står bag strategien, mens designbureauet står bag udformningen.

Den Blå Avis (DBA) er i gang med at flytte sit brand. Næste skridt er et nyt logo og redesignet site, der vil blive præsenteret i år. Det fortæller marketingchefen, Mads Arentoft, til Børsen i dag, og han fortæller videre, at rebrandingen tager sigte på i højere grad at ramme samfundsbevidste forbrugere – især kvinder i alderen 18-40 år.

Bureaubiz kan tilføje, at rebrandingen og det nye logo har involveret to bureauer. Robert/Boisen & Likeminded er DBAs reklamebureau og har bl.a. stået bag en Effectiveness vindende reklamekampagne.

Det er Robert/Boisen, der har været med til at forme rebranding strategien – det skete for et år siden – og bureauet har også været med til at udvælge designbureauet til udformningen af bl.a. det nye logo.

Valget faldt på designbureauet Re-public, der er et 15 år gammelt bureau – som i øvrigt blev årets designbureau ved Creative Circle Award sidste år.

“Vores analyser viser, at DBA opfattes som en gammel støvsuger, en god, men brugt støvsuger. Altså, en rød Miele, der står inde i kosteskabet. Den er driftsikker og har holdt i mange år, men man tager den kun frem, når man skal støvsuge, og man har ikke et nærmere forhold til den. Det vil vi gerne væk fra. Vi vil gerne være et site, der inspirerer,” siger Mads Arentoft til Børsen.

Han kom til Den Blå Avis sidst på foråret fra et job som chef for Marketing Production i TDC. Han afløste Nikolaj Gjeding Larsen, der er rykket op som chef for DBA