To bureauer får mere travlt med Saxo Bank

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den massive fyringsrunde i banken vil give Kunde & Co samt Hello Group mere arbejde fra banken.

Hvad der er skidt for nogen, kan være godt for andre. Da tdligere ISS topboss, Eric Ryelberg, som ny chef for Saxo Bank i sidste uge svingede sparekniven og fyrede en tredjedel af medarbejderne, gik det særlig hårdt ud over pr- og marketing-afdelingerne.

Det fortæller Børsen i dag.

Næsten 60 pct. af medarbejderne i de to afdelinger var blandt de fyrede. Det betyder så til gengæld af bankens bureauer kan se frem til at f mere arbejde.

“Hello Group har helt konkret ansat seks af mine medarbejdere, fordi de får meget mere arbejde fra os. Kunde & Co kan også forvente flere opgaver. Jeg har længe kigget på, om det var optimalt at have etinternt reklamebureau. I mine tidligere job hos både Carlsberg ogUnilever købte vi masser af reklame uden et internt reklamebureau”,siger marketingdirektør Kasper Grønnegaard til avisen.

Han forventer ikke, at spareplanen går ud over markedsføringsbudgettet, der i år ligger på cirka 300 mio. kr. inklusiv cykelsponsoratet til Team Saxo Bank ITFactory.