Da Umwelt i foråret valgte at stoppe samarbejdet med Irma, gik kæden ikke umiddelbart i gang med at finde et nyt bureau.
“Vi har en række koncepter, der er godt indarbejdede og Umwelt’s rolle fylder ikke det samme, som den tidligere har gjort,” forklarede marketingchef Gitte Matzen dengang og tilføjede, at hun derfor ikke havde travlt med at finde et nyt bureau.
Men nu skal det være. Siden december har Irma scannet markedet, og valget står nu mellem to bureauer:
Republica, der i forvejen håndterer tilbudsaviser og emballageudvikling, samt Fireball.
“Igennem vores lange samarbejde med Umwelt blev der skabt et godt fundament at arbejde ud fra. Men dels er vi blevet klogere siden vi skiltes, og dels forandrer verden sig jo også. Derfor har vi nu behov for, at der tænkes nye tanker,” siger Gitte Matzen og tilføjer, at der ikke lægges op til en revolution.
“Det bliver evolution. Selvfølgelig skyller vi ikke Irma ud med badevandet,” siger Gitte Matzen.