Af FiG

De to bureauer har samtidig benyttet anledningen til at annoncere et tættere strategisk samarbejde.

Designbureauet Bysted og webbureauet Propeople har fundet sammen i et samarbejde omkring konkurrencen om et nyt site til VisitDenmark.

Det gik så godt, at de to har vundet opgaven – og desuden nu vil arbejde endnu mere sammen.

Bysted og Propeople har besluttet sig for et tættere strategisk samarbejde og har bl.a. dannet fælles konsortium for at kunne byde ind på Statens Indkøbs aktuelle udbud af webløsninger til ministerier og styrelser, der formentlig er Danmarks største igangværende bureaukonkurrence.

Hvad angår Visitdenmark, så bød 28 bureauer ind på opgaven, da organisationen i juli satte en ny version af visitdenmark.com i EU-udbud. Fem virksomheder blev valgt til at give tilbud på opgaven.

Den nye portal udvikles i forlængelse af, at VisitDenmark i år har fået styrket sin marketingorganisation. Derfor bliver den væsentligste opgave for den nye løsning at formidle Danmark og inspirere nye udenlandske turister til at vælge Danmark som feriedestination.

Der er lagt op til et langt mere dynamisk site, der både præsenterer Danmark som rejsemål i billeder og video samt en stærk integration til sociale medier. Desuden vil det samlede site fremover kunne ses i en fuld version særligt tilpasset til smartphones og tablets, styret fra samme cms.

Sitet skal også i fremtiden kunne versioneres til alle VisitDenmarks markeder, og benyttes af de ca. 65 danske turistråd, der i dag findes på den eksisterende visitdenmark.com platform

Den nye VisitDenmark portal bliver bygget på en Drupal platform. Et team på 10 medarbejdere vil over de kommende måneder arbejde intensivt med løsningen, så alt er på plads til lancering i maj 2012.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club