To bureauer skal hjælpe kendt tøjmærke

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

NoaNoa har sat gang i et meget omfattende e-handelsprojekt. Brandingen tages alvorligt og derfor er en konstellation af et digitalt og et reklamebureau valgt til opgaven.

Opdateret: NoaNoa tager sit brand meget alvorligt, så når mærket nu sætter gang i et meget omfattende og langvarigt e-handelsprojekt, så skal det sikres, at kunderne får samme oplevelse på nettet som i butikkerne.

Derfor er det en konstellation af to bureauer, der er valgt til at rådgive virksomheden.

Efter en bureaurunde med fire deltagere er konstellationen Webdanmark.com og Sunrise valgt som samarbejdspartnere.

“Webdanmark overbeviste os hvad angår det forretningsmæssige og platforms-indsigten, mens Sunrises bud på de designmæssige aspekter var det mest overbevisende,” siger e-commerce manager Jan Madsbøl Wenneke og fortæller, at de to bureauer ikke var de eneste, der optrådte i en konstellation.

“Vi skal have en sikker og skalerbare løsning, der kan opfylde vores krav og behov, som f.eks. indebærer skiftende stemninger hen over året. Det er en e-handelsløsning, vi skal i gang med, men vi sætter vores brand meget højt, og derfor skal kombinationen være bedst muligt. Man skal have den samme oplevelse på nettet som i butikkerne,” siger Jan Madsbøl Wenneke.

Webdanmark.com og Sunrise har fornylig også arbejdet sammen om at lande Fonas e-handels projekt.

NoaNoa tager sit brand så alvorligt, at firmaet har en egentlig brandafdeling, og derfor står man også selv for produktionen af meget af indholdet i form af tekster og billeder. Men det kommer til at ske med Sunrise som rådgiver.

Herudover har NoaNoa også et samarbejde med Femmes Regionale (se i øvrigt note herunder).

NoaNoa vil starte forsigtigt op i Danmark, og derefter gå videre til Norge og Sverige. I 2014 står Tyskland og England på programmet, og i 2015 skal man have en fuldt international e-commerce løsning.

“Den helt store opgave kommer til at ligge i at skabe integrationen over mod vores fulfillment partner og de forskellige markeder. Herudover skal vores kundeklub udvikles og det samme gælder vores Facebook-integration,” siger Jan Madsbøl Wenneke.

Opdatering:
Det var en misforståelse, at Femmes Regionale er et fransk bureau. Femmes Regionales er et dansk designbureau etableret af Mie Nielsen og Caroline Hansen, som har eksisteret siden 2005. Femmes Regionales har mange års erfaring inden for mode- og designbranchen hvor de arbejder inden for brand strategi, creative direction, grafisk design, styling, show produktion, retail og meget mere. Blandt kunderne som Femmes Regionales har arbejdet med kan nævnes Baum und Pferdgarten, Won Hundred, Noa Noa, Peter Jensen og Bruuns Bazaar.