Creative Clubs overtagelse af Bureaubiz har banet vejen for et nyt samarbejde, hvor to velkendte brancherapporter bliver fusioneret til en.
Bureaubiz har siden 2008 udgivet sin årlige nøgletalsanalyse, hvor man har kunnet følge udviklingen i ca. 300 bureauers regnskabstal.
Og siden 2016 har MyResearch udgivet sin Trendrapport, der ud over en årlig CMO trendanalyse og en bureaudirektør-analyse også har rummet en lignende nøgletalsanalyse for ca. det samme antal bureauer.
Nu går Bureaubiz og MyResearch sammen om at lave én stor fælles rapport, som udkommer i trykt form.
”Vi indgår et samarbejde for at koncentrere indsatsen og levere én stor samlet rapport, som vi tror på vil blive et stort aktiv for bureauerne i branchen,” siger Michael Brochmann, branchechef for Creative Club, der står bag Bureaubiz.
Fra adm. direktør hos MyResearch, Mogens Østergaard, lyder det:
”Vi er overbeviste om, at samarbejde i denne situation er at foretrække frem for konkurrence for at samle ressourcerne og skabe et fælles referencepunkt, en branchestandard, for bedømmelsen af udviklingen i branchen og de enkelte bureauer.”
Den nye rapport kommer til at indeholde nøgletal fra lidt over 300 bureauer inddelt på flere forskellige kategorier samt CMO-trendanalysen og bureaudirektøranalysen.
Arbejdet med den nye rapport er allerede gået i gang og det er tidligere stifter af Bureaubiz, Finn Graversen, der står bag arbejdet med alle nøgletallene.
“Jeg har arbejdet med at indsamle nøgletal på branchens bureauer siden 2008, men i de sidste par år har der med to konkurrerende rapporter været forskellige tilgange til afrapporteringen af nøgletal. Med fusionen af rapporterne skabes der et grundlag for at få et samlet overblik over, hvordan det går i branchen,” siger Finn Graversen.