Ved European Search Award for nylig var flere danske bureauer på shortlisten. To bureauer fik guld ud af sine nomeringer. Det gjaldt iProspect, der hev 3 førstepladser ud af 21 nomineringer og Precis Digital, der fik en særdeles god konvertering med en guld ud af to nomineringer.
Fra Precis Digitals CEO, Anders Lykke lyder det:
“Data er kernen i alt, hvad vi gør hos Precis. Det er derfor en enorm ære at vinde en European Search Award for netop ‘Bedste brug af data’. Prisen har vi vundet sammen med Matas for vores samarbejde om at sikre profitabel vækst i en tid, der har budt på mange udfordringer for langt de fleste forretninger, hvadenten det er e-com eller omnichannel. Vores succesfulde partnerskab med Matas nærmer sig snart fem år, og vi er stolte over at have bidraget til den imponerende vækst og udvikling, Matas har været igennem i forhold til at blive en af landets absolut førende B2C virksomheder”.
Og fra SEO & performance director, Dennis Damgaard Sørensen, hos iProspect lyder det:
“At vinde en statuette med hjem fra European Search Awards er svært. Konkurrencen er hård og man er oppe mod nogle stærke bureaugrupper, så at kunne hjemtage 3 førstepladser i kategorierne omkring retail, ecommere og FMCG er vi enormt stolte af. Retail- og FMCG-markedet er ofte komplicerede discipliner på search, da marginalerne kan være en kunst at balancere på søgemaskiner, som f.eks. Google, da konkurrencen fra andre udbydere er enorm.”
Her er de danske vindercases
iProspect Danmark
- Kategori: Best use of search – retail / Ecommerce (PPC) (Large)
Kunde: Stokke (i samarbejde med Carat)
Case: Maximizing profitability through integrated search
- Kategori: Best use of search – B2B (SEO) (Large)
Kunde: Tulip Bacon
Case: The recipe for crispy data!
- Kategori: Best use of search – FMCG (Large)
Kunde: Tulip Bacon
Case: The recipe for crispy data!
Precis Digital
- Kategori: Best use of data (PPC) (Large)
Kunde: Matas
Case: Utilizing bigquery as the winning formula for incremental revenue growth in af crowded market