I starten af året fratrådte Olivia Stockholm som CEO for det Bording-ejede performancebureau Cognito Digital. Siden har bureauet haft Wenche Leithe som adm. direktør, som også er direktør i norske Cognito, som er medejer af det danske bureau.
Nu fusionerer Cognito Digital med Moonraker, der er drevet af Philip Therp – bror til Bernt Therp, der er direktør i Bording. Moonraker blev stiftet i 2020 som et bureau specialiseret i datadrevet strategi og medieindkøb.
Philip Therp bliver CEO i det fusionerede bureau, som fremover kommer til at hedde Moonraker. Bureauet får 12 medarbejdere og arbejder fremover fra Cognito Digitals lokaler i Borgergade i København.
Formålet med fusionen er ifølge Philip Therp at skabe et bureau, “hvor strategisk rådgivning, performance marketing og teknologisk innovation smelter sammen og sætter en ny standard i markedet”.
Han uddyber:
“Markedet kalder på løsninger, der kombinerer en dyb forretningsforståelse med strategi og eksekvering – ikke bare som buzzwords, men som integreret praksis. Det er præcis dét, vi bygger med fusionen.”
Bureauet samarbejder med kreative partnere på tværs af kunder og brancher, men ser det som en kerneopgave at kunne rådgive om det kreative udtryk – fordi de ifølge en pressemeddelelse sidder med førstehåndsindsigten i, hvad der faktisk virker på platformene.
“Vi tror stadig ikke på performance uden kreativitet og den rigtige kommunikation. Vores rolle er at sikre, at vores kunders kommunikation performer, og det kræver både samarbejde og holdning,” siger Philip Therp.
