To ejendomsmægler-kæder vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

To kæder i RealMæglerne Holding samler sig nu hos ét bureau. De har ikke alene ønsket nye øjne, men også visket tavlen ren, hvad angår tilgang til markedet.

Efter længere tids sondering af markedet og en budrunde med fire bureauer har landets femtestørste ejendomsmæglerkæde, RealMæglerne og søsterkæden BoligOne valgt Clienti som ny samarbejdspartner.

Udgangspunktet har været at bistå kæderne med udvikling og implementering af en ny digital strategi. Men opgaven er bredere end som så, understreger Majken Madsen, som er marketingchef hos RealMæglerne:

mm

”Det var vigtigt for os at finde en samarbejdspartner, der både kan hjælpe med vores digitale kommunikation og som samtidig forstår at integrere den i vores generelle fortælling. Derudover ønskede vi et bureau, som forstår de vilkår, der gør sig gældende for os som en frivillig kæde. Det har vi fundet i Clienti.”

Valget af Clienti – der håndterer opgaven ud af sit voksende Aarhus-kontor – er et udtryk for en konsolidering af kædernes bureausamarbejde. Samtidig indikerede sonderingen også et ønske om at få nye øjne på kædernes kommunikation.

Opgaven for Clienti bliver i første omgang at identificere de muligheder, de to kæder har for at udnytte de digitale medier for at imødekomme forretningsmålene. Det kommer til at udmønte sig i en samlet digital strategi med anbefalinger til kædernes digitale initiativer over de kommende år.

”Der er mange uudnyttede digitale muligheder for RealMæglerne og BoligOne, som vi glæder os til at udforske sammen med dem,” siger Asger Munkholm Højfeldt, der digital kontaktdirektør hos Clienti.

amh

Men samarbejdet kommer ikke kun til at handle om digital markedsføring:

”Det er selvfølgelig oplagt at kigge på forskellige digitale løsninger, men vi skal kigge på hele den understøttende kommunikation for kunderejsen. Vores arbejde består bl.a. i at identificere, hvad der skaber værdi på kædeniveau og helt ned i den enkelte butik. Vi skal ikke glemme, at det er ude i butikkerne, den reelle forretning sker,” siger Asger Munkholm Højfeldt.

De første projekter i det nye samarbejde forventes lanceret i løbet af første halvår 2017.