Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

De to har en længere karriere både inden for andre PR-bureauer og som selvstændige. Nu vil de arbejde i netværks-baseret fagligt miljø.

Jonas Rugaard og Martin Lund Nielsen har hidtil haft hver sit bureau – men nu går de sammen i et partnerskab, hvor modellen er et netværksbaseret bureau.

De bliver 50/50 ejere af bureauet, der får navnet Kudos Kommunikation, som er Jonas Rugaards godt et år gamle bureau.

Udgangspunktet for dem er en grundide om at stå frit til at sætte holdet.

“Vi vil stå som kommunikationsrådgivere for kunderne men vi vil stå frit til at sætte det hold, der bedst matcher de konkrete opgaver, og derfor har vi både free-lancere samt andre små bureauer i vores netværk. Det gælder både strategi, film-produktion, reklame og andet, og på den måde kan vi håndtere et bredt spektrum af opgaver,” siger Martin Lund Nielsen.

Kudos holder desuden til på en adresse, hvor flere af partnerne holder til, så man også har et fagligt miljø som rammen om dagligdagen.

Martin Lund Nielsen har ud over sit eget bureau også en fortid hos bl.a. Hill & Knowlton i Los Angeles, Mannov og Text100.

Sidstnævnte bureau har også rummet Jonas Rugaard – i en årrække indtil 2011, hvor han gik til Burson Marsteller

“Kommunikation er i dag så bredt og specialiseret, at idéen om full-service bureauet, der kan løse alle opgaver inden for murene er stendød”, siger Jonas Rugaard og fortsætter:

“Man kan ikke løse alting bedst selv, og det er både mere kreativt og fleksibelt, at kunne trække på et uafhængigt netværk af de bedste i branchen i stedet. Derudover har vi gjort det til et grundprincip, altid at tage udgangspunkt i spørgsmålet om, hvorfor i alverden målgruppen skulle interessere sig for produktet, servicen eller sagen – den indsigt er helt essentiel for at kunne skabe de rigtige budskaber. “

At det er Jonas Rugaards navn, der bliver det fortsættende navn, har sin naturlige forklaring. Martin Lund Nielsen blev i løbet af 2013 og 2014 ramt af en uheldig cocktail af investeringer og kunder der bremsede op, og derfor måtte han i sidste måned gå i skifteretten med en egenbegæring om konkurs.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club