Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det nordjyske bureau har netop indledt samarbejde med et stort transportrederi og vundet et ambitiøst kommunalt-regionalt samarbejde. Det kalder på flere ansættelser.

Det treethalvt år gamle bureau Clienti fortsætter med at vokse. I skrivende stund har bureauet 33 faste medarbejdere, fordelt på 27 i Aalborg, 5 i Aarhus og 1 i København, og de to seneste kunde-gevinster kalder flere hoveder & hænder.

De to nye kunder er Color Line og Business Region North Denmark – begge med aktiviteter, der har rødder i det nordjyske, men begge med geografisk større ambitioner.

Color Line er blandt de førende færgeoperatører i Europa med godt 3.000 medarbejdere fordelt på 4 lande, og Clienti er inde over Color Lines overordnede kommunikation på produkterne på passagerområdet samt kampagner mod specifikke segmenter.

Målet for samarbejdet er at fastholde og udbygge mængden af transport- og ferierejsende til Norge hele året rundt.

Business Region North Denmark (BRN) er et nyt samarbejde mellem de 11 nordjyske kommuner og Region Nordjylland.

Det samler en række eksisterende nordjyske erhvervs- og turistudviklingsinstitutioner i en ny, stærkere og mere strategisk funderet enhed, der skal styrke erhvervs- og turistudviklingen i Nordjylland via fem konkrete fokusområder.

Clienti fik opgaven i konkurrence med tre andre nordjyske bureauer og er nu ved at udvikle ny identitet og website til BRN. Udviklingen af websitet varetages af Clienti Digital.

”Det er kunder – og opgaver – der fylder. Det skal ses i forlængelse af en generelt stor kundetilgang, og på det seneste er det som om, at vi kun har været hjemme for at skifte tøj. Derfor skal vi ud og finde flere folk, særligt digitale,” siger Anders Bjørnstrup, direktør i Clienti.

Han forventer, at kundetilgangen vil kunne ses i regnskabet i form af ”en markant større procentuel fremgang” sammenlignet med seneste regnskabsår.

For både Color Line og BRN gælder det, at de vil blive serviceret af kontaktchef Uffe Thaarup samt forskellige kreative teams.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club