To nye kampagner fra rejseselskaber

Peter Engholm
25@mail.dk

Både Apollo og Star Tour valgte nye bureauer sidste år. Nu er begge klar med nye kampagner – og det indebærer et endegyldigt farvel til Mads Mikkelsen.

To kampagner er i øjeblikket ved at folde sig ud for hhv. Apollo og Star Tour – sidstnævnte først, hvor interessen i første omgang nok mest samler sig om, hvad de nu vender ryggen til:

Start Tour valgte i foråret nyt bureau i form af svenske Catt & Co. Indtil da havde Scholz & Friends, også et svensk bureau, stået bag kampagnerne og dermed filmene med den danske skuespiller, Mads Mikkelsen, i hovedrollerne.

Platformen, ”Dage, du aldrig glemmer”, fortsætter, men det gør Mads Mikkelsen ikke. Bureauskiftet var ikke nødvendigvis ensbetydende med et farvel til den prisbelønnede skuespiller, men nu bekræfter Brian Faber, commercial manager i Star Tour, at Mads Mikkelsen ikke er del af det nye univers.

”Vi har været super-glade for at kunne bruge ham, og efter toethalvt år var det så på tide at tænke nyt,” siger Brian Faber.

Også Apollo valgte nyt bureau sidste forår, med henblik på en mere nordisk bureaustruktur. Svenske Inco blev valgt som lead, og bureauet har UncleGrey som samarbejdspartner i Danmark. Det betød i den forbindelse et farvel til Brandy som dansk bureau.

En fælles nordisk kommunikation fulgte ikke nødvendigvis med beslutningen om nyt bureau, men Apollo kører dog samme film i Sverige og Danmark – og mens Star Tour siger farvel til markant frontfigur, siger Apollo goddag til én af slagsen – i form af guden af samme navn.

Filmen kan ses forneden:

https://www.youtube.com/watch?v=pHQarsWR81w