To nye kategorier offentliggjort til The True Award 2019

Victoria Dahl Understrup,
Redaktionsassistent hos Bureaubiz

The True Award 2019 løber af stablen den 1. november. Se de sidste nominerede her.

Vi har tidligere løftet sløret for, hvilke film, musikvideoer og kampagner der er nomineret til The True Award 2019. Du kan se hele listen her. Nu er to nye kategorier blevet offentligtgjort: Norstats Publikumspris og The True Talent. 

Om The True Award
The True Award er den eneste prisuddeling i Danmark, der udelukkende fokuserer på reklamefilm.

Prisen uddeles hvert år til The True Award-show, hvor branchen samles for at hylde de bedste film. 

The True Award afholdes næste gang fredag den 1. november 2019 i Langelinie Pavillonen.

Producentforeningen arrangerer The True Award. Det sker i samarbejde med Kreativitet & Kommunikation og Dansk Annoncørforening.

Årets jury er en fagjury, der er udpeget af The True Awards styregruppe. Se oversigten over årets jury her.

The True Talent
Hvert år hylder branchen årets største unge talent. Tre talenter er nomineret:

  • Frederik Voetmann
  • Bertil Vorre
  • Samuel Cantor 

Norstats Publikumspris
Norstats Publikumspris er ikke bestemt af juryen, men derimod af publikummet i de danske stuer. 22 film er blevet nomineret:

  • Alt det vi deler – forbundet: TV 2 og TV 2 Creative
  • An Open Mind is the Best Look: Nordstrom og Droga5 NY
  • But Why, Kiosken – drenge: Sundhedsstyrelsen og Advice A/S
  • Choose Your Future: Europa-Parlamentet og & Co./NoA
  • En del af Danmark: Mino Danmark og Octopuss
  • Fars Dreng: Alkohol & Samfund og TrygFonden og Hjaltelin Stahl
  • Fodbold: OK og Agency Spring.
  • Franzi25: 25syv og Wibroe, Duckert & Partners
  • Get Your Brain Back: ReMarkable og & Co./NoA
  • Help a Small Dane: Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden og & Co./NoA
  • I Want You to Panic 
  • Legacy: Carlsberg/Grimbergen og Uncle Grey 
  • Lego Stranger Things: Lego og Advance
  • Lotto: Lotto Millionær nr. 3254: Danske Spil og Gobsmack 
  • Nowness – Shadow of a Hurricane: Nowness.com og Nowness
  • Pølsepresser: Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden 
  • Start Your Impossible – Lily Rice: Toyota og Saatchi & Saatchi LA 
  • The Indoor Generation – Let Nature Back In: Velux og og & Co./NoA
  • The Lift: Bianco Footwear og & Co./NoA
  • Voiceless Women: Newlives + 11 NGO’er i Europa og No Sleep
  • V W IQ Drive “Surprise”: Volkswagen og Grabarz and Partner 
  • Welcome Listeners: HiFi Klubben og & Co./NoA