Skru og op ned – og få interesse-prognoser. Inden for de seneste uger har Google lanceret to nye værktøjer over for annoncørerne:
Insight for search på dansk, hvor annoncørerne præcist kan se interessen for et bestemt søgeord over tid eller i bestemte regioner – eller kan få lavet prognoser for den fremtidige interesse. Et værktøj, der bl.a. henvender sig til annoncører med sæsonvarer, forlystelsesparker og begivenheder.
I Budsimulator kan man se, hvordan effekten af en kampagne vil være ved at ændre på buddene på annoncens pris. Analyseværktøjet kan vise, hvor mange klik og hvor mange bud, der efter al sandsynlighed vil blive, hvis man havde ændret på budgettet og f.eks. sat prisen for bud højere eller lavere.
“Vores erfaring er, at annoncørerne kan opnå endog store forbedringer – bare ved få ændringer i kampagnerne. Med de to nye værktøjer er det blevet nemt konstant at ændre og optimere brugernes kampagner,” siger Peter Friis, direktør for Google Danmark.