Af Pressemeddelelse

Google lancerer bl.a. en simulator, der viser effekten af en kampagne ved at ændre på buddene på annoncens pris.

Skru og op ned – og få interesse-prognoser. Inden for de seneste uger har Google lanceret to nye værktøjer over for annoncørerne:

Insight for search på dansk, hvor annoncørerne præcist kan se interessen for et bestemt søgeord over tid eller i bestemte regioner – eller kan få lavet prognoser for den fremtidige interesse. Et værktøj, der bl.a. henvender sig til annoncører med sæsonvarer, forlystelsesparker og begivenheder.

I Budsimulator kan man se, hvordan effekten af en kampagne vil være ved at ændre på buddene på annoncens pris. Analyseværktøjet kan vise, hvor mange klik og hvor mange bud, der efter al sandsynlighed vil blive, hvis man havde ændret på budgettet og f.eks. sat prisen for bud højere eller lavere.

“Vores erfaring er, at annoncørerne kan opnå endog store forbedringer – bare ved få ændringer i kampagnerne. Med de to nye værktøjer er det blevet nemt konstant at ændre og optimere brugernes kampagner,” siger Peter Friis, direktør for Google Danmark.

Kommentarer

  1. Er det ikke nyt på Bureaubiz at der publiceres pressemeddelelser som en del af nyhedsstrømmen eller er det gået forbi mit hovede? 🙂

    Det kunne måske være en separat sektion, men jeg synes, at det er lidt forvirrende at det indgår som en nyhed – især, da følgende vel ikke nødvendigvis er fra Google?

    “Google lancerer bl.a. en simulator, der viser effekten af en kampagne ved at ændre på buddene på annoncens pris.”

  2. Kære Martin. Nej det er ikke nyt. Det sker ind imellem. Enten fordi vi ikke mener at kunne tilføre historien noget eller fordi vi ikke har tid til at gøre det. Vi er et lille medie og må ind imellem springe over, hvor gærdet er lavest. Til gengæld kan du se det på bylinen – og indholdet i ovenstående historie bygger således alene på pressemeddelelsen.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club