To priser fusionerer: Danish App Awards bliver del af DIA

Peter Engholm
25@mail.dk

Der er priser nok, og derfor lader folkene bag den succesfulde Danish App Award prisen blive en del af DIA. Det giver større bredde og tyngde.

I sidste måned blev Thomas Pries, kreativ direktør og partner i Konstellation, præsenteret som den nye juryformand i Danish Internet Award (DIA). Og nu kan DIA så lancere endnu en fornyelse; at Danish App Awards bliver en integreret del af den digitale pris.

Med tre stadig mere populære award-shows siden 2011 har Danish App Awards fået slået både sit navn og applikationernes betydning fast. Her er redskaber, der – når de er bedst – formår at engagere forbrugerne via relevant indhold.

Nicolas Linde, medstifter af Danish App Awards og kreativ direktør i Shape, siger om prisens fusion med DIA:

”DIA er ved at blive nytænkt og relanceret – med et nyt og innovativt fokus. Det giver god mening for os at tage en mindre award til bureauer, der laver apps, og lade den vokse sig stor inden for en stor og bred award, der hylder digitalt arbejde. Det er godt match, hvor der fortsat vil være fokus på kvalitets-apps med den nye konstellation.”

Bliver det så ”Danish App Awards præsenteret af DIA”?

”Nej, der er priser nok i forvejen – og der popper priser op, der både ligner og lyder som de andre. Vi ser ingen grund til krampagtigt at holde fast i vores award-navn, så vi lader Danish App Awards blive en integreret del af DIA. Deres pris er større, favner bredere og har været der i længere tid end Danish App Awards, så det er naturligt, at den fortsætter som navn – og så transparent som muligt,” siger Nicolas Linde.

Seneste – og altså sidste – Danish App Awards fandt sted i januar i år. Her hyldede de 400 deltagere Mobile Pay fra Danske Bank som App of the Year – blandt 121 indsendte arbejder.

Hos Danske Medier er man også tilfredse med aftalen. Aktivitetschef Morten Kamper siger:

“Jeg ser frem til samarbejdet med de gode mennesker bag Danish App Awards. Apps får stigende betydning for branding og annoncering – både som selvstændig kanal og som integreret i projekter. Vi er stolte over, at Danish App Awards har valgt at gå sammen med os.”

DIA, der arrangeres af Huset Markedsføring og Danske Medier, vil blive afholdt medio april 2015.