Gorm Larsen Nordic og Brandiators er begge nordiske retail-bureauer med kontorer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.
Nu samler de kræfterne under navnet WaveCrest og dermed bliver med egne ord Nordens næststørste retail-bureau med en årlig omsætning tæt på 100 mio. danske kr.
”Gorm Larsen Nordic og Brandiators er et godt match. Vores ydelser, services og nordiske tilstedeværelse komplementerer hinanden perfekt, og vi får både større styrke og en bredere serviceportefølje til gavn for vores kunder”, siger Jens Brinck, der er ejer af – og adm. direktør i – Gorm Larsen Nordic.
Han bliver direktør i det fusionerede bureau sammen med Sune Ernst Nielsen, der er ejer og adm. direktør i Brandiators.
Sune Ernst Nielsen supplerer:
“Vi slår os sammen for at cementere vores position i Norden. Størrelsen betyder helt klart noget, og vi konkurrerer med nogle store bureauer, især i Sverige.”
WaveCrest har kunder som Microsoft, HP, B&O, Jabra og Nespresso, som ligesom mange andre virksomheder har været lidt tilbageholdende i corona-tiden, men nu mærker WaveCrest en øget efterspørgsel fra kunderne igen.
Derfor kommer man heller ikke til at afskedige nogle af de samlet set 200 medarbejder i Norden. Tværtimod forventer Sune Ernst Nielsen, at man skal ud at ansætte flere medarbejdere, især account managers.
Han siger endvidere:
”Detailhandlen er større og vigtigere end nogensinde, men købsadfærden har ændret sig markant. Nu skal de fysiske butikker oftere byde på oplevelser og service, mens selve købet efterfølgende kan foregå online hjemme fra sofaen. Slutkunderne vil i dag udforske, evaluere og opleve brands, når det passer dem – på tværs af kanaler. Kunderejsen er i dag langt mere flydende end tidligere, og her skal WaveCrests ydelser og services både forbedre og skabe helhed i oplevelsen for slutbrugerne.”
WaveCrest får hovedkontor i Toldbodgade i København, hvor Brandiators i forvejen holdt til. Her vil sidde 60 af de i alt 200 medarbejdere.