To rutinerede branchekvinder stifter ny virksomhed

Peter Engholm
25@mail.dk

Cv’erne rummer ledende marketingposter på BT, Tryg, DSB og TV2. Senest har de været selvstændige konsulenter, og nu går de sammen om at tilbyde ledelses- og organisationsudvikling.

Personerne bag virksomheden er mere kendte end virksomheden selv – det skyldes, at Hanne Kierstein og Kirsten Hvid-Hansen begge har årelang erfaring på marketing- og konsulentsiden, men deres fælles virksomhed, X+CO, er så ny, at den er om ikke “født i går”, så i år - hvilket er ungt, når man dårligt er to uger inde i januar.

Hanne Kierstein har bl.a. været koncernmarketingchef i DSB, marketingdirektør på TV 2 og nordisk marketingchef for marketing development hos Tryg, mens Kirsten Hvid-Hansen bl.a. har været marketingchef på BT og trade marketingchef i Danske Spil, fra dengang det hed Dansk Tipstjeneste.

De to kvinder har kendt hinanden i over 20 år og været kolleger i både det Berlingske Hus og konsulenthuset CoCoCo.

Det teoretiske fundament er således suppleret med erfaringer med ledelse og de udfordringer, virksomhederne oplever.

X+CO hjælper organisationer, teams og ledere med – som de selv formulerer det – at få ”en dybere og nuanceret indsigt, der skaber grobund for at kunne agere mere hensigtsmæssigt, hvor fornuft og følelser kommer til at spille sammen i stedet for at spænde ben for hinanden”.

Målet er ganske enkelt at få kunderne til at bruge energien rigtigt, så man formår at få bedre resultater. Den røde tråd i den nye virksomheds arbejde er at få organisationer, teams og ledere til at arbejde med de interpersonelle aspekter – hvilket vil sige, at skabe, vedligeholde og udvikle relationer med et autentisk og tydeligt afsæt i sig selv.

Denne proces, pointerer de to stiftere, kræver mod at tage fat på – men kan også skabe en udviklende organisation.

Hjemmesiden kan ses her. Stifterne kan ses forneden, Kirsten Hvid-Hansen til venstre, Hanne Kierstein til højre: