Fire danske kampagner ville blive belønnet med enten bronze, sølv eller guld. Så meget lå fast, da årets Echo Awards skulle uddeles på DMA-konferencen i San Diego.
Spændingen gjaldt således alene, hvilken type metal.
Resultatet blev to sølv og to bronze, og det var en klar fremgang i forhold til sidste års enlige sølv medalje.
“Uddelingen skete til stor jubel blandt den ca. 100 mand store danske delegation, som tydelig kunne høres blandt de ca. 700 mennesker. Og jublen var ikke mindre da Jan Køhler fra RealtionshusetGekko skulle overrække en af de mange særpriser. Aftenens vært, Jay Leno, takkede Jan med ordene: He’s the nices Great Dane i ever met…”, fortæller adm. dir. Peter Ottesen fra Mediabroker.
Lægger man de danske briller væk var det især det spanske bureau Shackleton, der løb med et utal af priser.
Og årets overordnede vinder – Diamant prisen – gik til australske Tourism Queensland for kampagnen “The Best Job in the World”.
Dermed bliver kampagnen formentlig en af de mest vindende i år, da den også har vundet Cannes Lions i hele 3 kategorier: PR, Cyber og Direct Marketing.
Se mere her: http://www.youtube.com/watch?v=SI-rsong4xs
De danske medaljer:
Sølv
- Kunde: ATP
- Bureau: RelationshusetGekko
- Kampagne: Din Fremtid
Sølv
- Kunde: IBM & Secure Device
- Bureau: Ogilvy One
- Kampagne: One Box to Rule them All
Bronze
- Kunde: SAS
- Bureau: RelationshusetGekko
- Kampagne: Rejsedagen
Bronze
- Kunde: Danske Bank
- Bureau: Sepia
- Kampagne: Ansvarlige relationer