Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Tirsdag bød på priseoverrækkelser ved årets DMA-konference. Den overordnede vinder blev en genganger fra Cannes: Tourism Quensland.

Fire danske kampagner ville blive belønnet med enten bronze, sølv eller guld. Så meget lå fast, da årets Echo Awards skulle uddeles på DMA-konferencen i San Diego.

Spændingen gjaldt således alene, hvilken type metal.

Resultatet blev to sølv og to bronze, og det var en klar fremgang i forhold til sidste års enlige sølv medalje.

“Uddelingen skete til stor jubel blandt den ca. 100 mand store danske delegation, som tydelig kunne høres blandt de ca. 700 mennesker. Og jublen var ikke mindre da Jan Køhler fra RealtionshusetGekko skulle overrække en af de mange særpriser. Aftenens vært, Jay Leno, takkede Jan med ordene: He’s the nices Great Dane i ever met…”, fortæller adm. dir. Peter Ottesen fra Mediabroker.

Lægger man de danske briller væk var det især det spanske bureau Shackleton, der løb med et utal af priser.

Og årets overordnede vinder – Diamant prisen – gik til australske Tourism Queensland for kampagnen “The Best Job in the World”.

Dermed bliver kampagnen formentlig en af de mest vindende i år, da den også har vundet Cannes Lions i hele 3 kategorier: PR, Cyber og Direct Marketing.

Se mere her: http://www.youtube.com/watch?v=SI-rsong4xs

De danske medaljer:

Sølv

  • Kunde: ATP
  • Bureau: RelationshusetGekko
  • Kampagne: Din Fremtid

Sølv

  • Kunde: IBM & Secure Device
  • Bureau: Ogilvy One
  • Kampagne: One Box to Rule them All

Bronze

  • Kunde: SAS
  • Bureau: RelationshusetGekko
  • Kampagne: Rejsedagen

Bronze

  • Kunde: Danske Bank
  • Bureau: Sepia
  • Kampagne: Ansvarlige relationer

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club