To små bureauer fik kommunikationspris

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

KomPris’12 blev uddelt i går og gik til projekter for henholdsvis FLSmidt og Ny Nordisk Mad.

Vinderne af KomPris’12, der uddeles af Dansk Kommunikationsforening, blev i går kåret og går til to små og relativt ukendte bureauer og to helt forskellige projekter.

Open – der har specialiseret sig i intern kommunikation – blev vinder af publikumsprisen med et projekt for global ledelseskommunikation i FLSmidth, mens Strategize fik Dommerkomitéens pris for projektet: Ny Nordisk Hverdagsmad for Forskningscenter Opus på Københavns Universitet

Opens vinderarbejde, New Group Strategy, for FLSmidt gik ud på at forankre virksomhedens forretningsstrategi, så alle medarbejdere kunne se, hvor relevant strategien er, og hvordan de kan involvere og bruge strategien.

Resultatet var, at det for første gang lykkedes at involvere 82 pct. af 14.000 medarbejdere i FLSmidth i at tale om strategi sammen med deres nærmeste leder.

Formand for Dansk Kommunikationsforening Tina Donnerborg begrundede dommerkomiteens nominering med, at det var flot at få så mange medarbejdere involveret og at projektet har fået en solid forankring i virksomhedens forretningsstrategi.

Strategize’s arbejde for Forskningscenter OPUS, Københavns Universitet vandt ’for professionel kommunikation, som har sikret, at danskerne kender, smager og selv laver Ny Nordisk Hverdagmad’.

Tina Donnerberg begrunder yderligere Dommerkommiteens valg af prisen:

“Gennem et nytænkende involveringsprojekt er det lykkedes at involvere en meget bred gruppe i samfundet. I løbet af de tre år projektet har varet, er det lykkedes at skabe markante resultater ikke bare i branding af navnet, men også i engagementet. Meget flot indsats, med et resultat, der er 15 gange større end forventet.”

Jacob Søby Bang, der tidligere har været kommunikationschef for projektet og siden 1. oktober er direktør i Strategize, takkede for prisen:

”Med projektet her viser vi, at kommunikationsbranchen kan tage ansvar for store alvorlige samfundsproblemer som overvægt og fedme og være med til at skabe nye løsninger, der har appel blandt danskerne”.

De to vindere var oppe mod projekter fra McDonald’s/Burson-Marsteller, Movember- organisationen/Essencius samt Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning/Rostra Kommunikation.