Både Nets og Atea hører til Danmarks store IT-virksomheder – og begge har hen over pinsen valgt at offentliggøre nye bureausamarbejder: Nets i form af et mediabureau, og Atea i form af et nyt lead-bureau.
Hos sidstnævnte er valget faldet på aktiverings-bureauet Shout Cph, der trods et godt år sidste år kan se frem til Atea som bureauets største kunde Shout blev valgt efter en bureaurunde, hvor flere andre var i spil. I sidste ende valgte man dog Shout, der ifølge Mikkel Drucker, fik det konceptuelle og operationelle niveau til at gå op i en højere enhed med en tankegang, der passer ind i markedet.
”Shout præsenterede os for et oplæg, der både viste stor kreativitet, strategisk dybde og forståelse for vores forretning. Det var tydeligt, at de tænkte realiserbarhed og praktik ind i deres løsninger, og det er vigtigt, når forretningen er så kompleks som vores,” siger CMO hos Atea, Mikkel Drucker.
Atea har arbejdet med flere forskellige bureau, og firmaet er da heller ikke ny på Shouts kundeliste. Bureauet har været involveret i forskellige projekter.
Atea har bl.a. samarbejdet med Manipulation (nu Connected), men varslede i slutningen af 2015, at man kiggede på sit bureau set-up.
Nets vælger MEC
Hos Nets har man efter en pitch valgt at hyre MEC som sin nye nordiske mediabureau-partner.
Også her kendte parterne hinanden i forvejen, fordi samarbejdet er en fornyelse og udvidelse af et eksisterende samarbejde således at MEC Danmark overtager en endnu større og nordisk rolle for at hjælpe Nets med at indfri målsætningen om også i fremtiden at være nordens foretrukne partner inden for betalingsløsninger.
“Vores mål har været at konsolidere vores marketing aktiviteter hos færre men stærkere samarbejdspartnere. Her faldt valget på MEC som mediebureau i hele Norden. MEC håndterer fremover al vores medieplanlægning inklusive søgeoptimering på digitale medier og vi glæder os til samarbejdet,” siger Klaus Sejr Madsen, Head of brand and marketing hos Nets.
MEC har i de seneste måneder kunnet præsentere flere nye kunder – det gælder f.eks. Waoo!, Q8 og Lidl.