Af Peter Engholm 25@mail.dk

For første gang får Danmark to teams med til årets sidste store ungdomskonkurrence; Young Creatives i Eurobest. De to hold kommer fra DDB og TBWA

Når de unge deltager i Young Lions-konkurrencerne i Cannes Lions, foregår det mestendels i palæet – og de må således for en stund forsage sol, palmer og riviera.

Så er udendørs-fristelserne umiddelbart mindre i Eurobest, der i år afholdes den 1.-3. december … i Helsinki. Her afholdes nemlig også én ungdomskonkurrence – Young Creatives – der går ud på at skabe en ”unik, iøjnefaldende integreret kampagne på blot to dage”, nærmere bestemt ikke over 30 timer.

Sidste år vandt Danmark – ved Mads Haugsted Rasmussen og Tammes Bernstein – bronze i konkurrencen, der er forbeholdt personer på 28 år eller derunder, og som er ansat inden for reklame eller kommunikation.

Og som noget nyt har Creative Circle og den danske Eurobest-repræsentant, TV 2, fået lov til at udtage to danske talent-hold til konkurrencen:

  • Jeppe Kuld og Tobias Lövschall-Wedel fra TBWA
  • Louise Hovgaard Skafte og Tau Bjørn Rosenberg fra DDB Copenhagen

Eurobest er Cannes Lions’ europæiske søster, og Jeppe Kuld og Tobias Lövschall-Wedel har rutine – og gode erfaringer – fra netop Cannes Lions, hvor det i sommer blev til bronze i Young Lions Print Competetion.

Louise Skafte og Tau Rosenberg er heller ikke uvant med ungdomskonkurrencer – og fremtrædende placeringer; Ved forårets DIA Future blev det til ikke én, men to shortlister.

Ved de voksnes Eurobest er der i øvrigt også flotte danske præstationer at forsvare: En Grand Prix i Film samt 3 guld, 4 sølv og 7 bronze var høsten ved Eurobest 2013 i Lissabon. Grand Prix’en og næsten halvdelen af de øvrige danske awards gik til Jack & Jones-kampagnen Made From Cool, som &Co og Bacon stod bag.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club