Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

TDC har fremlagt sin nye strategi, hvor der skal være større koordination mellem markedsføringen af brands. Det indebærer at to brands flytter og mindst et bureauskift.

De færreste forbrugere ved hvad forskellen på de forskellige telebrands er, og denne erkendelse er en del af grundlaget for TDCs nye strategi, der her til morgen blev fremlagt på en konference i London.

Koncernen vil have bedre sammenhæng mellem markedsføringen af dens mange brands, og derfor har man nu redfineret de enkelte brands roller. Helt konkret betyder det et farvel til lavprisselskabet M1 og at Onfone flyttes ind under Yousee – men bevares som brand.

M1 lægges sammen med Fullrate – med Fullrate som det fortsættende brand – og helt konkret har der været en bureaukonkurrence i gang på det nye budget.

Fullrate har i et par år samarbejdet med Anew, mens Uncle Grey for et halvt år siden fik M1 på kundelisten.

Begge bureauer har været del af konkurrencen.

“Begge bureauer har leveret godt og udfyldt deres rolle, derfor er det naturligt, at de deltager i konkurrencen. Men der skal ske en del nye ting, og derfor ønskede vi at få et bredere perspektiv ved at invitere et par bureauer mere med,” siger markedsdirektør Christian Rau.

Han vil ikke oplyse navnene på de to andre bureauer. Konkurrencen er tæt på at være afgjort.

“Vi har en favorit, men det er for tidligt til, at jeg vil fortælle, hvem det bliver,” siger Christian Rau.

Fullrates hidtidige marketingchef, Sara Hellemoes, bliver chef for den nye samlede marketingafdeling med reference til Christian Rau.

“Alle marketingmedarbejdere i M1, der holder til i Aalborg har fået tilbudt job hos Fullrate i Tåstrup, men før vi ved, hvad status bliver, kan vi ikke sige noget præcist om, hvordan organisationen bliver,” siger Christian Rau.

Han understreger, at der ikke blot bliver tale om, at M1 integreres i Fullrate.

“Med sammenlægningen kan vi tilbyde både bredbånd, tv og mobil. Derfor bliver det et nyt selskab, og derfor skal der udvikles både en ny identitet, et nyt logo og en ny platform,” siger Christian Rau.

I TDCs nye strategi har man to ligestillede og brede husholdningsbrand: Yousee/Onfone og TDC.

Yousee har det brede udbud af tv, bredbånd og telefoni, mens TDC står for den fulde integration.

Fullrate skal så være det rendyrkede lavpris-selskab med en bred produktpakke, mens Telmore skal være et rent mobil-selskab, der skal udfordre måden, mobil sælges på.

Onfone flytter allerede i næste uge ind hos Yousee på Teglholmen, men det er for tidligt at sige noget om, hvilke konsekvenser sammenlægningen kan få på marketing-organisationen og bureausamarbejderne

Kommentarer

  1. To ligestillede husholdningsbrands repræsenteret at 3 forskellige firmanavne hvoraf dog det ene også står for den fulde integration, medmindre man ønsker at købe produkterne til lav pris eller på en udfordrende made.

    Det forekommer stadig ikke helt harmonisk I mine ører 😉

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club