To unge danskere har succes med interaktiv reklame i New York

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Kendte modemærker er bl.a. på kundelisten hos to unge danskere i New York, der nu overvejer at ansætte deres første medarbejder.

Danskerne Colman de Silva og Andreas Wagner dannede i slutningen af 2010 bureauet Koalition i New York.

De har lige siden haft rigeligt at lave og ser også lyst på fremtiden. Derfor overvejer de nu at hyre deres første fuldtidsansatte og har allerede taget tre praktikanter ind for at følge med de mange opgaver som gjorde, at de kun holdt én dags juleferie.

Det er især interaktiv reklame, som de to danskere begår sig i. For Stella McCartney  har de f.eks. lavet en interaktiv storskærm, der via infrarøde stråler og webcam kunne registrere folk på fortovet og genskabe deres silhuetter digitalt, så de forbipasserende blev en del af reklamen.

Også opgaver for Adidas, PriceWaterhousecoopers og den amerikanske modekonge Michael Kors er det blevet til.

Andreas Wagner prøvede lykken i USA allerede tilbage i 1998 som praktikant hos musik-software-virksomheden Mixman. Fra 2000 og indtil samarbejdet med Colman de Silva var han freelancer overthere.

Colman de Silva kom til New York i 2007 for at åbne en afdeling af digitalbureauet Vertic. I forsøget på at hyre ansatte, stødte han på Andreas Wagner, der altså så endte med at de gik sammen  (Børsen Mediemarked, p. 7+ bagsiden).