To unge reklamespirer skal konkurrere i Lissabon

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I sommer deltog de i Young Lions i Cannes – uden at vinde. I stedet fik de job hos DDB. Nu går turen til Eurobest.

Det seneste år har efterhånden være begivenhedsrigt for de to unge kreative Thomas Birk Christoffersen og Rasmus Frimand Jensen, der arbejder under team-nanvet Pæren blinker.

I foråret vandt de filmkategorien for unge i Creative Circle Award, og det bragte dem til Cannes som deltagere i Young Lions.

Det blev dog ikke til løver – men det blev til et job hos DDB efter endt eksamen på Kreativ Kommunikation på DMJX.

Og nu går turen så til Eurobest. Blandt et antal ansøgere er de udvalgt til at repræsentere de danske farver ved Eurobest Young Competition i Lissabon i slutningen af næste uge. Her har de unge talenter 48 timer til at komme op med en kampagne og fordele konceptet på mindst tre selvvalgte medier for derefter at præsentere arbejdet foran en af festivalen udvalgt jury. 

“Til Eurobest Young Competition håber vi selvfølgelig på en revanche fra i sommers. Så korte deadlines kræver en ekstraordinær god dagsform, men vi glæder os til udfordringen og ser det samtidig som en belejlig mulighed for at gro lidt flere stride børster på vore purunge reklamebryster,” siger Rasmus F. Jensen.

I Lissabon får de selskab af deres chef, DDBs kreative direktør, Simon Higby, der skal være med til at udvælge de “voksne” Eurobest-vindere.

“De to drenge repræsenterer en ny generation af kreative tænkere på DDB, som ikke længere tænker på 360 grader kommunikation men på 365 dages konversation mellem folk og brands,” siger Simon Higby.