Når Radikale Venstre holder nytårsstævne i weekenden, lancerer de samtidig en ny visuel identitet.
Det er den anerkendte grafiker, Tobias Røder, der står bag arbejdet. Han har tidligere arbejdet med bl.a. Ikea, Dagbladet Information og Radio 24syv.
Baggrunden for den nye visuelle identitet er, at den skal imødekomme partiets politiske strategi, som Radikales leder Martin Lidegaard lagde, efter at han blev politisk leder for partiet i december 2022.
”Martin brugte den første del af tiden efter valget til at forfatte en politisk platform for partiet, Generationskontrakten, som tegner sigtelinjerne for partiet de næste mange år,” skriver Radikale Venstre i en pressemeddelelse.
Den nye strategi kan ifølge partiet opsummeres i én sætning: Vi vil give et bedre Danmark videre.
Den nuværende identitet er fra 2010, og processen blev dengang anført af daværende politiske leder Margrethe Vestager og hendes dengang særlige rådgiver Henrik Kjerrumgaard. Londonbureauet Colourandform.uk stod bag den nuværende identitet og var udformet af Howard Wakefield.
Her er bureauets nye brandvideo (Design: Studio Tobias Røder, musik: Asger Baden)