Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Konkurrencen om budgettet for Toms-mærket har stået på siden foråret. Men nu er der fundet en afgørelse, og vinderen er .....

….Grey København, som bliver det bureau, der skal udvikle den nye kommunikation for Toms-mærket.

Godt nok er det ikke til at slå Toms for så meget som en enkelt kommentar, og tilknappetheden er lige så stor hos Grey, men så vidt Bureaubiz erfarer, så er afgørelsen faldet.

Det er da også på tide, idet konkurrencen har stået på siden foråret.

Oprindeligt var det hidtidige bureau, Wibroe, Duckert & Partners’ rolle i konkurrencen uklar, idet deltagelsen måske skete i form af et oplæg til en ny kommunikation, som Toms ønskede at udfordre.

Siden blev bruddet dog definitivt, og ifølge Bureaubiz’ informationer var det i sidste ende et valg mellem Saatchi & Saatchi og Grey.

Derved har Toms udsigt til igen at skulle samarbejde med Thomas Torp, som kender virksomheden godt. Han var i sin tid på Partners med til at udvikle Familien Tomsen, som dog synes at være på vej ud. Bl.a. har Toms valgt et andet bureau til Gajol.

En af årsagerne til, at konkurrencen har taget så lang tid, kan være, at der i den forløbne tid har været en del turbulens i Toms marketingafdeling med både omrokeringer og afskedigelser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club