Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

To bureauer er i fokus i konkurrencen om Toms-budgettet, der har stået på siden foråret - men altså endnu ikke afgjort.

Eneste melding som Toms adm. dir., Jesper Møller, vil give om den bureaukonkurrence, der har været i gang siden foråret, er, at der ikke er noget nyt. Den er ikke afgjort.

Han vil således hverken kommentere på, om den burde have været afgjort, er forsinket, eller om det kan få indflydelse på koncernens planer for efteråret, at man endnu ikke har valgt et nyt bureau.

Han har heller ingen kommentarer til, hvornår der kan ventes en afgørelse.

Såvidt Bureaubiz erfarer, er fokus indsnævret til to bureauer: Grey København og Saatchi & Saatchi.

Partners ser således ud til at være definitivt ude, og det står da også uklart i hvilket omfang, de overhovedet har deltaget i konkurrencen. Såvidt Bureaubiz erfarer, blev konkurrencen sat i gang, fordi Toms ønskede at få udfordret et oplæg fra Partners.

Hvis forlydenderne er rigtige, er Saatchi & Saatchi’s deltagelse interessant, fordi bureauet har Stimorol fra Cadbury Schweppes på kundelisten.

Jesper Møller har dog tidligere forklaret, at konkurrencen gælder Toms-mærket, og det kan forklare, hvorfor Saatchi kan være med. Det ville næppe være muligt for Saatchi at arbejde for både Stimorol og GaJol.

Iøvrigt forlod Gajol allerede ved årsskiftet samarbejdet med Partners til fordel for Fireball, som for nylig barslede med en kampagne, hvor en række kunstnere har udsmykket GaJol-æsker.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club