Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter et meget langt tilløb har Toms nu bekræftet, at virksomhedens nye reklamebureau er Grey København.

Processen startede helt tilbage i marts, og det har været almindelig kendt i et godt stykke tid, at Toms har valgt Grey København som nyt bureau i stedet for Wibroe, Duckert & Partners.

Men det er først nu, at man i en pressemeddelelse officielt bekræfter valget.

Samtidig løfter man en smule af sløret for fremtidsplanerne. Målet er at få tilrettelagt kommunikationen, så der kommer større synergi mellem massemedier og butik.

“Vores hidtidige bureau Wibroe, Duckert & Partners har siden 2001 virkelig gjort det godt, og reklamerne med Skildpadden og de andre originaler fra Familien Tomsen har støvet vores klassiske produkter af og skabt stor sympati”, siger Martin Thorup Haagensen, marketing ansvarlig for Toms mærket, og fortsætter:

“I takt med, at vi i dag har stigende fokus på nyheder og produkternes position i købsøjeblikket

, har vi søgt et reklameunivers, der i højere grad skaber synergi mellem massemedier og butik og som er stærkt til produktlanceringer.”

Martin Haagensen fortæller videre, at det har krævet sin tid “at finde en værdig opfølger til så succesrig en kampagne som Familien Tomsen”, og at en omfattende test har været afgørende for valget af Grey’s oplæg.

“Grey’s kreative løsning er baseret på en indgående indsigt i både forbrugerne og virksomheden Toms. En original idé, som kan fungere 360 grader rundt på alle medier og på alle produkter.” siger Martin Thorup Haagensen.uden dog at ville løfte sløret for den nye kampagne.

“Jeg kan kun afsløre, at hovedrollerne denne gang ikke kun er tildelt vores produkter, men også familien Danmark selv”, siger Martin Thorup Haagensen.

Kommentarer

  1. Jeg får knopper, når jeg hører udtryk som “Familien Danmark”. Det slås vist kun af “hr og fru Frikadelle”. De findes ikke i virkeligheden – kun i forældede reklamefolks tankegang, der skaber kommunikation, der taler ned til målgruppen (jf. fx TDC’s seneste reklamespots). For at komme igennem til målgruppen er vi nød til at respektere dem og deres forskelligheder ved at lave et ordentlig research, så vi får et nuanceret kendskab.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club