Top marketingprofil hos Arla stopper

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Arlas corporate marketingafdeling har holdt organisatorisk flyttedag, og nu har Anne With Damgaard så valgt at sige farvel efter 15 år hos Arla.

Arlas indtil for nylig øverste marketing-ansvarlige, Anne With Damgaard, har besluttet at forlade selskabet efter 15 år.

Det sker i kølvandet på en organisatorisk ændring for et par måneder siden, hvor corporate marketing blev opløst og i stedet overflyttet til andre dele af koncernen.

Den overordnede styring af Arla-brandet ligger nu i Global Categories & Operations under ledelse af executive vice president Jais Valeur. Denne del af Arla havde i forvejen ansvaret for Castello og Lurpak varemærkerne.

Andre dele af marketingarbejdet er flyttet til landeorganisationerne.

Anne With Damgaard havde som chef for corporate marketing titel af Senior Vice President – Corporate Marketing & Arla Brand. Hun kom i stedet over i en rolle, hvor hun skulle arbejde med udviklingen af en strategi for økologi som brand på det tyske marked.

Men nu har hun altså valgt at sige sit job op.

“Anne har været en bærende figur i hele processen med at opbygge vores nye Arla brand og vores Tættere på Naturen position globalt. Hun har ydet en kæmpe indsats igennem årene og med sin erfaring både fra tiden i den danske – og globale marketingafdeling er det et stort tab for os, at hun nu har valgt at søge andre udfordringer uden for Arla. Vi ønsker hende al mulig held og lykke fremover,” siger Jais Valeur.

Anne With Damgaard har ikke ønsket at kommentere sin afgang.

Hun har været en markant person i marketingverdenen gennem sit mangeårige virke for Arla, og senest har hun været dybt involveret i processen omkring samlingen af alle mærker under tre hovedbrands, som hver for sig skulle have en overordnet bureaupartner. Derfor blev der gennemført tre internationale bureaukonkurrencer på et niveau, man sjældent ser en dansk virksomhed involveret i.

På Arlas moderbrand faldt valget på engelske AMV BBDO, der står bag en meget stor kampagne til markedsføringen af Tættere på naturen konceptet.