Topdanmark i toppen af kundeoplevelser

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Brancheklip: Topdanmark topper KPMG’s liste over de brands, der leverer de bedste danske kundeoplevelser. Hermed slår Topdanmark brands som Mobilepay og Lego.

KPMG har lavet en undersøgelse, hvor de har adspurgt 2.500 danskere om, hvilke danske brands, der giver den bedste kundeoplevelse. Det skriver Børsen.

Brandet med den bedste kundeoplevelse er forsikringsselskabet Topdanmark, der ifølge undersøgelsen leverer optimal rådgivning om en kompleks service – både telefonisk og elektronisk, hvor professionalismen skinner igennem.

Jens Green, marketingdirektør i Topdanmark siger til Børsen, at det er han ikke overrasket over:

”Vi er megastolte over vores placering. Når det er sagt, er vi ikke helt overraskede over, at vi får gode ratings, også når andre spørger vores kunder. I mange år har vi brugt meget energi på at følgekundeoplevelsen og har løbende taget temperaturen i salg, service og skade. Vi fortæller organisationen, hvordan det går på store skærme.”

På anden pladsen ligger Danske Bank-appen Mobilepay og på tredjepladsen kommer Rema1000, mens Lego kommer ind som nummer fire.

Rema1000 får deres placering for deres venlige service og nylige udvikling af en app til online indkøb og Lego får ros for deres gode service – men samtidig også for at have sans for morgendagens trends – også på deres digitale platform.

En generel tendens for toppen af listen er en god sammenhæng mellem den digitale kundeoplevelse og den personlige og direkte kundeoplevelse – og samtidig dygtiggørelse og udvikling på begge disse områder.

Læs hele KPMG’s undersøgelse her

Se listens top 10 her:

 

Kilde: Børsen