Topdesigner og fattig indisk model som fundraising

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Mygind & Søn bragte Naja Simonsen sammen med Plan, og det kom der en ny jakke ud af, som sælges for at skaffe penge til fattige kvinder.

Forbindelser kan være gode at trække på. Anne Marie Mygind fra Mygind & Søn fik sidste sommer trukket sin kæreste, Peter Wibroe, ind i en produktion af en reklamefilm for Planfadder, og nu har hun fået koblet topdesigneren Naja Munthe ind på et andet projekt for organisationen.

Denne gang drejer det sig om kampagnen “Because I’m a Girl”, hvor man støtter fattige kvinder rundt om i verden.

Naja Munthe designede en jakke, som så blev produceret af en gruppe fattige indiske kvinder.

Jakken sælges i et begrænset antal og hver enkelt er nummereret og signeret af den kvinde der har syet den.

Projektet i Nordindien er et af fire pige-projekter, som Plan Danmark
 støtter i forbindelse med den verdensomspændende “Because I am a Girl”
 kampagne. Køber man jakken, så medvirker man ifølge Plan til følgende:

  • Flere end 300 familier får adgang til rent drikkevand

  • Flere end 40 kvinder får adgang til latriner

  • Ca. 50 piger og 150 kvinder får en indkomst og uddannelse, så de kan 
forsørge sig selv og deres familier.

Og selvfølgelig skulle man også helst finde modellen derude – det blev så en indisk antropolog, som arbejder med de fattige kvinder. Resultatet kan ses herunder.