Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter at have kloget sig i12 år på bureau skal Torsten Lehrmann nu selv drive et medie, der har en af Danmarks rigeste i ejerkredsen.

Halvandet år som mediadirector hos Kunde & Co. Mere blev det ikke til for Torsten Lehrmann. Forklaringen er enkel:

“Jeg fik et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til”, siger Torsten Lehrmann.

Tilbuddet er et job som adm. dir. for Forlaget De Luxe, der bl.a. udgiver titlerne Bolig Exclusive og Golf Exclusive.

“Jeg får her muligheden for at sætte agendaen på et forlag med nogle spændende produkter. Det er rigtigt, at tiderne lige nu ser ud til at blive mere ugunstige i medieverdenen, men jeg tror, der fortsat vil være et marked for det eksklusive på grund af den måde, mange mennesker tænker og iscenesætter sig selv. Selvfølgelig vil vi også risikere at blive ramt, men jeg tror, vi ligger den lune ende, så jeg er optimistisk for fremtiden”, siger Torsten Lehrmann og tilføjer om det at hoppe over “på den anden side af bordet”:

“Jeg bilder mig ind, at jeg efter 12 år på bureau har lært en ting eller to om, hvordan mediemarkedet fungerer”.

Jobbet som adm. dir. overtager han fra Christian Friis Johansen, som hidtil har varetaget både denne opgave og jobbet som ansvarshavende redaktør.

“Christian fortsætter med ansvaret for indholdet, mens jeg så skal overtage ansvaret for salg og administration”, siger Torsten Lehrmann.

Forlaget De Luxe ejes af Christian Friis Johansen og finansmanden Michael Kaa Andersen, som bl.a. står bag Ejendomsinvest, Basisbank og Bella Center. Han er på Berlingske Nyhedsmagasins liste over Danmarks rigeste nr. 16 med en formue på anslået 4,1 mia. kr. – og han har omlagt sine lån til fastforrentede 30-årige lån, så han er velforberedt på den igangværende finanskrise.

Torsten Lehrmann har som bureaumand været både hos Mediacom, Mediaedge:cia og Kunde & Co. Han startede sin karriere hos A.C. Nielsen og var en kort tid hos Berlingske midt i 90’erne.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club