Tre bureauer arbejdede sammen om Telenor’s navneskift

Peter Engholm
25@mail.dk

Ikke bare Bates og Wundermann – også Loft37 har været involveret. Og rent faktisk kom reklamebureauet på sidst. Men det havde sin egen forklaring.

Den nyklassiske tilgang til online har været, at kanalen blev koblet på, når alt andet var tilrettelagt. Formodentlig har krisen fjernet de sidste rester af denne holdning – og i forbindelse med Telenors navne-kampagne, der blev lanceret i forgårs, har det nærmest været omvendt.

Reklamebureauet – Bates Y&R – kom med til sidst, men det skyldes mere omstændighederne end et egentlig valg. Og grundlæggende har alle tre parter med hele vejen i gennem.

“Bates, Wunderman og Loft37 har været samlet i slutspurten – en slutspurt, der har været ganske lang. Det har vi gjort for bl.a. at sikre, at dét, der bliver lavet i den ene kanal, skal hænge sammen med, hvad der laves i de øvrige kanaler,” siger Peter G. Jørgensen, marketingdirektør i Telenor.

Så kanal-ekvilibrisme har været plantet på bagsædet til fordel for det fælles udtryk?

“Ja, uden at gå på kompromis med de enkelte kanalers styrker, så var det den integrerede – og ensartede – kommunikation, vi lagde vægt på. Vi var fast besluttede på, at det er det nye navn, det handler om, og hvad der skal ske for kunderne. Og disse budskaber skulle forankres på tværs af kanalerne,” siger Peter G. Jørgensen.

Loft37 er jeres web- og designbureau – blev de også valgt efter en bureaukonkurrence?

“Nej, vi har brugt adskillige webbureauer, afhængig af om opgaven har været spil, brugeroplevelser eller noget tredje. Og Loft37 har tidligere udviklet sites for os, og vi mente, at de kunne levere et stærkt arbejde på navnet. Derudover har Wunderman skullet sikre dialogen med alle eksisterende kunder, hvilket er en meget væsentlig del af processen. Og alle bureauer har arbejdet godt og stærkt sammen,” siger Peter G. Jørgensen.

Loft37 har udover designet af telenor.dk også bidraget med de kommende ugers bannerkampagner..