Tre bureauer bag kæmpe kampagne for Telenor

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

&Co har stået for det overordnede koncept og reklamefilmen, men kampagnen har også involveret Telenors andre bureauer.

Telenor har i dag sat gang i en kampagne, der er den mest omfattende siden man for fire år siden slog Sonofon og Cybercity sammen og skiftede navn til Telenor. Det er en kampagne, der har involveret tre bureauer.

Udgangspunktet er, at Telenor i dag har åbnet for sit nye netværk, der også rummer 4G og som bygger på en fusionering af Telias og Telenors netværk.

Kampagnen indebærer lanceringen af et helt nyt brand, idet Telenor har valgt at navngive sit netværk: Nu.

“Vi har valgt at navngive vores netværk og give det både sit eget logo og sin egen lyd. Nu er det mest passende udtryk for, hvad et netværk skal kunne i forhold til at tilfredsstille forbrugernes krav. Devices er blevet en integreret del af manges liv, og forventningen er, at kommunikation og aktiviteter kan foregå Nu,” siger marketingchef Michael Gamst og understreger, at der ikke er tale om en gimmick.

“Ambitionen er at etablere et selvstændigt brand, som vi kan bruge aktivt også i vores produktkommunikation,” siger Michael Gamst.

Det er Telenors nyeste bureaupartner, der har spillet den overordnede rolle i udviklingen. &Co blev sidste år bureau på Telenor Erhverv, og bureauet har stået for udviklingen af konceptet og produktionen af reklamefilm.

Men både Bates Y&R, der er bureau på privatmarkedet, og Wunderman er siden blevet stærkt involveret i below-the-line, events, den digitale tilstedeværelse og dialog. Sidstnævnte spiller en betydelig rolle, idet Telenor har stort fokus på at skabe større loyalitet hos de eksisterende kunder.

Wunderman har også stået for flere videoer af mere informativ karakter.

Telenor er kommet lidt på bagkant med sit fokus på netværk, som mange af konkurrenterne allerede har haft længe. Men netværk spiller en meget vigtig rolle for forbrugerne, og derfor søger man så at komme stærkt tilbage.

“Vi har startet med at lancere et manifest i morgenaviserne, hvor vi giver et stærkt løfte om hele tiden at arbejde på et bedre netværk,” siger Michael Gamst og fortsætter:

“Det er vigtigt at søge at bygge en forståelse for, hvad et netværk er og hvad det skal kunne. Det er typisk den vigtigste eller næstvigtigste grund til at vælge selskab. Vi har så valgt en anden tilgang end vores konkurrenter, der taler meget om hastighed, upload-kapacitet etc. I stedet har vi valgt at fryse billedet for at vise, hvad mennesker bruger deres devices til.”

Han glæder sig over, at åbningen af det nye netværk ser ud til at blive godt modtaget hos selskabets kunder.

Her er den nye reklamefilm skabt af &Co

 Her er den informations-video, som Wunderman har skabt:

Wunderman har desuden også lavet denne informationsvideo: