Galle & Jessen ønsker en selvstændig profil til deres pålægschokolade – og dermed også sit eget bureausamarbejde. Til formålet er valgt hele tre nye bureauer.
“Vi skal skabe et egentligt Galle & Jessen-univers ved at kommunikere historien og kvaliteten i Galle & Jessens pålægschokolade, og fra august kommer det til at ske under payoff’et “Fra kakaotræ til pålægschokolade,” siger Cecilie Wiingaard, brand manager i Toms Gruppen.
I øjeblikket prydes af folieindpakninger af Wibroe, Duckert & Partners-figurerne i form af Familien Tomsen, der under navnet Team Tomsen opfordrer til at samle sit eget Toms-Liga hold. Men Toms-Liga sponsoratet udfases, og efter sommeren tager ikke færre end tre bureauer over, og det skyldes, at der fremover skal kommunikeres på flere platforme – samt selvstændigt og i voksen-højde.
“Kommunikationsbureauet København har stået for kommunikationen, der skal være stærk og gennemgående fra butik via morgenbord til web. Vertic Portals har skabt selve websitet. Desuden har vi ikke tidligere kommunikeret på selve æsken, der står på morgen- og frokostbordet i mange danske hjem – det sker nu, og Scandinavian DesignLab har redesignet æsken, så den bliver opdateret ud fra kvaliteten i de nuværende linjer,” siger Cecilie Wiingaard.
Der har været forlydender om en budrunde på budgettet …
“Der har ikke været nogen budrunde på redesignet eller webdelen. Og København tog vi kontakt til på anbefaling fra Vertic Portals, der i forvejen samarbejder med bureauet,” siger Cecilie Wiingaard.
Galle & Jessen har ikke tidligere haft selvstændige bureausamarbejder, men har været en del af Toms Gruppens budget – og dermed bureau. Adm. direktør Jesper Møller bekræftede i sidste måned over for Bureaubiz, at der netop nu foregår en bureaukonkurrence om selve Toms-mærket. Men pålægschokoladen får sin egen position:
“Vi har valgt Scandinavian DesignLab, Vertic Portals og Kommunikationsbureauet København, fordi vi anser dem for at være stærke på hvert sit felt – og fordi de tilsammen kan sikre Galle & Jessen en egen stærk profil,” siger Cecilie Wiingaard.