You can never be to generous er et koncept, som Robert/Boisen & Like-minded har udviklet for Anthon Berg. Torsdag aften var det dog ikke Robert/Boisen, der var i centrum.
Her blev PR-tigeren – for andet år i træk – uddelt af Public Relations Branchen, og det indebar tre bureauer på podiet. Heriblandt Essencius, der blev belønnet i kategorien eksekvering for PR-arbejdet omkring Generosity Express.
”Essencius har skabt et ambitiøst projekt, hvor et juletog bringer 320 studerende gratis hjem til jul mod betaling med generøse handlinger ombord. En blændende idé, fremragende eksekveret og med bred eksponering som resultat,” lød begrundelsen.
De to andre priser blev tildelt hhv. Geelmuyden.Kiese og Communique.
Geelmuyden.Kiese vandt i kategorien strategi for PR-indsatsen i forbindelse med lanceringen af ”Comparo”.
”Geelmeyden Kiese har skabt en overbevisende kommunikationsstrategi på et uigennemsigtigt marked som forsikringer. De leverer en gedigen tilgang, hvor målene er defineret og udtrykt klart, strategien er specifik og håndterbar, og implementeringen er god med overbevisende effekt,” lød begrundelsen.
Endelig vandt Communiqué for sin PR-indsats ”Kunst på fad”. Juryen gav vinderen følgende ord med på vejen:
”Kombinationen af at redde Fregatten Jylland og at brande et malt-whisky-mærke ved at samle kunst og velgørenhed i én fælles fortælling om egetræ og egehåndværket, der er kernen i overlevelse begge steder – det er både originalt, morsomt, respektfuldt og modigt fundet på.”
https://www.youtube.com/watch?v=MZ7djsszrZE