Da Acura forleden lancerede sin nye generation af luksus-sedanen TLX, skete det ikke kun med mærkets hidtil største kampagne, men også med et indiskutabelt dansk touch.
Instruktøren af hovedfilmen – og af rækken af korte film, der er skabt på baggrund heraf – er Nicolai Fuglsig.
Acura TLX fås bl.a. i sølv metal, mens Fuglsig er guldrandet – i form af en guldløve i Film-kategorien i Cannes i forrige måned for Nike med Possibilities. Samme film var også nomineret til en Emmy Award.
Men Nicolai Fuglsig er ikke ene om instruktør-tjansen. For med sig – som co-directors på filmen – har han den danske duo StormHansen, ved Tue Walin Storm og Michael Hansen.
Duoen har base i USA, men arbejder worldwide – inkl. i Danmark, hvor instruktør-arbejdet bl.a. omfatter Hjerteforeningen for Sunrise og musikvideoer for bl.a. The Raveonettes. Samtidig rykker et spillefilmsprojekt sammen med den danske Oscar-vinder Kim Magnusson stadig tættere på for StormHansen.
Kampagnen for Acura, der er Hondas luksusbrand i USA, blev lanceret med tv-spottet den 17. august.
Den lange version af Acura TLX-filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=GFbyFi85bNc
– samt en af de ultra-korte aflæggere:
https://www.youtube.com/watch?v=1xuUU2TJs3E