Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hondas luksus-brand i USA, Acura, er netop kørt ud med sin hidtil største satsning. Nicolai Fuglsig er instruktør, og han har hyret en dansk duo som co-directors. Se filmen her.

Da Acura forleden lancerede sin nye generation af luksus-sedanen TLX, skete det ikke kun med mærkets hidtil største kampagne, men også med et indiskutabelt dansk touch.

Instruktøren af hovedfilmen – og af rækken af korte film, der er skabt på baggrund heraf – er Nicolai Fuglsig.

Acura TLX fås bl.a. i sølv metal, mens Fuglsig er guldrandet – i form af en guldløve i Film-kategorien i Cannes i forrige måned for Nike med Possibilities. Samme film var også nomineret til en Emmy Award.

Men Nicolai Fuglsig er ikke ene om instruktør-tjansen. For med sig – som co-directors på filmen – har han den danske duo StormHansen, ved Tue Walin Storm og Michael Hansen.

Duoen har base i USA, men arbejder worldwide – inkl. i Danmark, hvor instruktør-arbejdet bl.a. omfatter Hjerteforeningen for Sunrise og musikvideoer for bl.a. The Raveonettes. Samtidig rykker et spillefilmsprojekt sammen med den danske Oscar-vinder Kim Magnusson stadig tættere på for StormHansen.

Kampagnen for Acura, der er Hondas luksusbrand i USA, blev lanceret med tv-spottet den 17. august.

Den lange version af Acura TLX-filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=GFbyFi85bNc

– samt en af de ultra-korte aflæggere:

https://www.youtube.com/watch?v=1xuUU2TJs3E

Kommentarer

  1. Gad vide hvilken ‘musik’ den lange version får, hvis Honda crowdsourcer..

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club