Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Børsprospekt løfter sløret for omsætning i 1. kvartal - og hvem der er bureauets største kunder. F.eks. er Coop den næststørste.

Da Bark Cph og Bark Media lige nu er den eneste operative enhed i Bark Group Inc, kan man ud af prospektet få indblik i udviklingen for bureauet i 1. kvartal. Samt hvem der er bureauets største kunder. I hvert fald i 1. kvartal.

Og det ser ud til at være gået stærkt. Sammenlignet med samme periode sidste år noteres en netto-omsætning, der er blevet femdoblet til 2,7 mio. USD. Det svarer til mere end halvdelen af hele sidste års omsætning på 4,7 mio. USD – opnået på bare et kvartal.

Bark Cph giver formentlig overskud, men det gør Bark Group Inc ikke. Trods den flotte omsætningsfremgang har udgifterne samlet set været større, og derfor gav kvartalet et underskud på 930.000 USD.

I 1. kvartal var der tre kunde, som lagde mange opgaver hos bureauet. Totempo var den største med 25 pct. af omsætningen efterfulgt af Coop med 23 pct. Statoil stod for 12 pct. af Barks omsætning. Der er ikke nævnt, hvad det er Bark laver for Coop eller andele for andre af bureauets kunder, der bl.a. tæller Jägermeister, Fionia Bank, Tulip og EvaTrio.

For året 2007 var der også tre kunder, der stod for 60 pct. af omsætningen. Fordelingen var dog anderledes, fremgår det af et tidligere prospekt. De tre stod for henholdsvis 36, 14 og 11 pct. men i dette prospekt er der ikke nævnt hvilke tre kunder, det drejer sig om.

Oplysningerne fremgår af den del af prospekterne, som opregner en lang række risikofaktorer for den fremtidige drift.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club