Tre nye spillere på bureaubanen

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Nye selskaber i bureaubranchen står klar med hver deres ekspertise.

Tre spritnye selskaber er klar til at gøre sig gældende med hver deres ekspertise.

Et nyt produktionsselskab er i sig selv ikke nogen stor nyhed, men nystartede Propaganda bryster sig ved at være unikke, fordi de producerer web- og digitale film indenfor et fast-pris-koncept.

“Vi har specialiseret os i hurtig udrykning med ’no-nonsense’ produktion af branded video content til store og små skærme. Masser af erfaring, eget udstyr og en strømlinet produktionsmodel sikrer vores kunder en stram eksekvering til en attraktiv pris” lyder det fra Propagandas kreative producer, Kim Danielsen.

Propagandas faste pakkepris er på 18.500 kr.

Et andet nyt knopskud i bureauverdenen er Publicity Digital, som er et Aalborg-baseret digitalt marketingbureau, der siger, at de vil måles på effekten af deres arbejde.

”Vores fundament er væsentligt anderledes end det traditionelle for bureauverdenen. Vi kommer fra en forretnings-virkelighed, hvor man måler succes i en helt anden målestok end den gammeldags: Vi forlanger nemlig altid at blive målt på forretningen, vi skaber”, siger Lars H. Meyer, der er adm. direktør i Publicity Digital.

Lars H. Meyer  peger i den forbindelse på en aktuel udfordring hos mange virksomheder:

”Virksomhederne står i dag over for den samme svære øvelse at skulle finde deres digitale potentiale og oversætte det til en nyfortolkning af markedsføringsbudgettet. Det er den øvelse, vi er vant til at løse”.

Noget bureauverdenen ikke har vadet i hidtil er konferencebureauer.

Bag det nystartede ´Konferencebureauet´, står den kendte tv-journalist og radiovært Mette Walsted Vestergaard og Steffen Hou fra Hou Media. Deres nystartede virksomhed vil levere konferencer med særligt fokus på journalistik og kommunikation.

”Konferencer er en del af en virksomheds kommunikation. Konferencer fortæller en levende, fysisk og effektiv historie – også om afsenderen, hvad enten det er en organisation, en virksomhed eller en brancheforening. Derfor skal man gøre sig umage med at skabe en god historie, som gæsterne husker og vil fortælle videre”, lyder det fra Mette og Steffen.