Tredje award-brøl fra Nordjylland

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Landets eneste regionale pris inden for kreativitet og markedsføring, Årets Brøl, er klar til tredje ombæring – med en ny kategori og et nyt jurymedlem.

I 2013 og 2014 har der hvert år været ca. 150 arbejder til bedømmelse ved Årets Brøl – Nordjyllands ”største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring”.

Nu opfordrer arrangøren, Erhverv Nordjylland, både reklamebureauer, selvstændige kreative, producenter og annoncører til at indsende bidrag – et vindue, der er åbent fra primo marts til medio april. Målet er at få det samme antal indsendelser som årene før.

De 20 kategorier fra 2014 er denne gang suppleret med Public Relations, der omfatter kampagner, som på tværs af medier og platforme har sikret en sag, et produkt, en virksomhed eller en person bred offentlig eksponering over for de primære målgrupper.

Derudover er der kommet et nyt jurymedlem til – i form af Kirsten Poulsen, dir. og indehaver af Firstmove. Hun afløser Thomas Fabricius, kreativ dir. i DDB Copenhagen.

De øvrige jurymedlemmer er:

  • Thomas Hoffmann (formand), kreativ direktør, &Co
  • Niels Heilberg, Senior Creative, Hjaltelin Stahl, samt formand for Creative Circle
  • Troels Nørlem, Director, Designit
  • Søren Christensen, Client Service Director/Partner, Robert/Boisen & Like-minded

”I lighed med tidligere er der i hver af kategorierne kun noget at komme efter for vinderen – ligesom ude i den virkelighed, som vi ønsker at afspejle, siger Anita Møller fra styrekomitéen bag Årets Brøl 2015.

Hun glæder sig over, at de to første år med Årets Brøl har vist stor bredde:

”Vi havde måske nok en bange anelse om, at der ville være en enkelt eller to, der løb med det meste, men sådan har det heldigvis ikke været. Både i 2013 og 2014 gik regionens største bureauer hjem med laurbær, men det samme gjorde de helt små producenter, ligesom virksomheder, der selv har stået for det kreative arbejde, blev repræsenteret på vinderlisten.”