Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

True Award er afholdt i Lokomotivværkstedet i Københavns Sydhavn. 350 mennesker har fejret Danmarks bedste reklamefilm. Mød nogle af dem her.

Søren Parup, Parup’s Art Force, og production manager Dorthe Fink fra Sunrise, der havde tre Peugeot-film på shortlisten i kategorien Bedste onlinefilm. 

Jakob Frölich, Friends Film Co., Nicolai Schierbeck, Co+Høgh og David Stubbe Teglbjærg, Welcome Post. Nicolai Schierbeck havde god grund til at smile. Bureauets film for 3 med 2 hunde og 1 frisbee vandt en af håndværkskategorierne.

 

Uformelt foreningstopmøde mellem DRRB og Huset Markedsføring: Karl Aurvig-Huggenberger, gift m. Tine (yderst til tv.), Michael Raffnsøe, adm. direktør i Huset Markedsføring, Jan Maagaard, medlemschef i Huset Markedsføring og Tine Aurvig-Huggenberger, adm. direktør DRRB.

 

Gabrielle Schimko, Mayday Film og Klaus Hansen, dir. for Producentforeningen. Yderst til venstre ses Peter Engholm fra Bureaubiz, der genopfriskede en fjern fortid på Billed-Bladet og fik oplyst, at Klaus Hansens skjorte og jakkesæt er skræddersyet hos Mimo i Frederiksborggade, København.

 

Art Director Mads Lindhardt Faber og kreativ direktør Thomas Fabricius, begge Bates Y&R. Afslappede fra aftenens begyndelse – senere vandt bureauets film for Nupo instruktørprisen. .

Jan Køhler fra RelationshusetGekko (tv.), der var med i flere nomineringer sammen med Public, Charlotte Ejstrup, Tryg, Jesper Aagaard Biermann, Tryg og Christian Reinhard, Hjaltelin Stahl Gruppen. Hjaltelin Stahl var nomineret med Ikeas ‘Kvalitetstestet af hverdagen.

 

En god del af holdet bag den mest nominerede kampagne: Sonja Lund, RelationshusetGekko, Anders Bech, Forsvarets Uddannelser, Hanne Fabricius, Public, Marianne Pii Behhens, Forsvarets Uddannelser og Hanne Schmidt, Public. Kampagnen udløste dog ingen priser – men Public (og RelationshusetGekko) blev Årets Bureau og Forsvarets Uddannelser blev Årets Annoncør.

 

Lene Mønster, Girlsquad (t.v.) og Therese Vilstrup, Bates Y&R.

Stiig Helgens Bingeli, Brandhouse, sammen med Sofie Lockhardt, Girlsquad. Stiig Helgens fik en rigtig god aften – ikke bare på grund af det charmerende selskab – for bureauets arbejde for Netto vandt prisen som årets bedste kampagne.

UncleGrey med kunden Only: Fra venstre – Kim Michael, UncleGrey, Karsten Kirkegaard, UncleGrey,Katrine Jo Madsen, UncleGrey,Niklas Sønderskov Andersen, Only, Bettina Schytt Therkelsen, Only og Lars Samuelsen, UncleGrey. Bureauets arbejde for Only løb med hæderen som årets bedste online-film.

Det er kun få uger siden, at Marie Mark fra Jangaard, Mark & Ko nedkom med en lille pige. Fredag aften kunne hun så glæde sig over, at bureauet fødte hele to priser i True Award for ‘Tal ordentlig’ kampagnen for Call Me.

Alle fotos på nær det sidste af Marie Mark er taget af Søren Wesseltoft.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club