Trustpilot vælger dansk bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Bureauet, der skal yde kommunikationsrådgivning, indgår i Trustpilots globale PR-netværk med et engelsk og et amerikansk bureau.

Det danske succes-site for anmeldelser, Trustpilot, indgår strategisk samarbejde med Holm Kommunikation om rådgivning i forhold til danske medier og stakeholdere. Samarbejdet skal styrke Trustpilots ekspansion og understøtte målet om at blive den globale standard for online brugeranmeldelser.

Trustpilot har – som Bureaubiz tidligere har omtalt – været udsat for både barske brugeranmeldelser og aggressivt angreb fra konkurrent, men det er ikke på den baggrund, at parterne har fundet sammen.

Samarbejdet, der nu er blevet formaliseret, tog sin begyndelse tidligere på året, hvor Trustpilot annoncerede den seneste store runde af investeringskapital på 137 mio. kr. fra en række internationale investorer, deriblandt DFJ, der tidligere har investeret i Skype.

”Trustpilot oplever en voldsom ekspansion med udvidelser af både det danske hovedkvarter og vores kontorer i New York og London. Holm Kommunikation har udvist stor viden og forståelse for den opgave, vi står overfor; at rykke os fra startup til global virksomhed. Sammen med vores globale netværk skal Holm Kommunikation yde rådgivning om vores kommunikation med både medier, virksomheder og forbrugere,” siger Jan Vels Jensen, Chief Marketing Officer i Trustpilot.

Trustpilot opererer i dag på 24 markeder og melder om kraftig vækst i udlandet, særligt i USA og Storbritannien. Det omtalte globale PR-netværk, som Holm Kommunikation indgår i hos Trustpilot, omfatter London-baserede 3 Monkeys Communications, der er leadbureau i virksomhedens globale kommunikation, og Metis Communications i Boston.

Hos Holm Kommunikation siger adm. direktør Morten Holm om samarbejdet:

”Trustpilot er en af de absolut mest interessante danske startup-virksomheder, og området for online-anmeldelser og forholdet mellem kunder og virksomheder bliver stadig vigtigere for virksomheder på tværs af brancher og industrier. Det er en spændende opgave at skulle understøtte deres arbejde med at styrke relationen mellem forbrugere og virksomheder.”